EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
12 de Desembre de 2019
Sí o no?
Introducció
 
Com expliquem a la secció El Manual d'aquest número, l'ideari és un dels documents essencials en tot centre d'esplai. En ell trobem les línies ideològiques més clares del centre per les quals ens guiarem. Aquesta dinàmica pretén aprofundir en el document de forma que tot l'equip de monitors compti amb una bona base per a preparar les seves activitats.
 
Desenvolupament
 
Reunirem a tot l'equip de monitors a una sala o espai obert ampli. El dinamitzador de la formació, que pot ser el responsable pedagògic del centre, els exposarà la importància de l'ideari i la seva condició de guia per a totes les activitats del centre. A continuació, tot l'equip es posarà davant del dinamitzador en fila d'un. A continuació, aquest exposarà algunes qüestions per tal que els monitors es posicionin. Alguns exemples que podem utilitzar són:

L'educació és un procés en el qual els infants han d'assolir aprenentatges que els permetin triar el seu camí a la vida adulta?
Els infants han de seguir Jesús com un model per al seu dia a dia?
L'educació és neutra?
La funció de l'esplai és per si mateixa essencial, no un complement d?altres agents educatius?
Hem de fer país tot donant a conèixer els costums i tradicions catalanes?
La vida en comunitat a la parròquia és essencial per a tots els monitors?
L'esplai no té cap posicionament polític establert?

Davant qüestions com aquestes o d'altres, els monitors es posicionaran a la dreta si creuen que la resposta és sí o cap a l'esquerra si creuen que la resposta és no. En aquest moment el més possible és que cada monitor estigui parlant per ell mateix, sense pensar en l'ideari. Un cop es posicionen, el dinamitzador fomentarà el debat de les dues parts, si és el cas. Un cop finalitzem totes les qüestions, el dinamitzador repartirà una còpia de l'ideari a cada monitor per a recordar el seu contingut. Allà podrem observar què ens diu sobre les qüestions plantejades i treure'n conclusions.
 
Avaluació
 
Com a punt final, l'equip de monitors observarà si hi ha hagut coherència entre les seves respostes i el que diu l'ideari. En cas positiu podrem estar tranquils perquè estem anant en la línia correcta i tots estem d'acord amb el text base del centre. En cas negatiu, caldrà valorar per què hi ha opinions oposades, si realment existeix algun punt que caldria canviar o si bé cal preparar una segona sessió per a continuar treballant a la llum de l'ideari.
 
                                                      
sino
Comparteix
sino

Descripció
Dinàmica-debat per a aprofundir amb l'equip de monitors sobre l'ideari del centre.

Objectius
Aprofundir en el coneixement de l'ideari
Observar el grau d'identificació amb l'ideari del centre
Tractar aquelles qüestions on hi ha opinions diferents en l'equip

Nombre de participants
Tants com es vulgui

Espai
Pot ser interior o exterior, amb capacitat per a estar tots en fila d'un.

Edats
Monitors/es

Tipus de recurs
Monitors/es

Temàtica

Durada
45 minuts

Material necessari
Targetes amb situacions exposades i còpies de l'ideari.

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 169

Paraules relacionades
ideari monitors esplai

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC