EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
08 de Desembre de 2019
T'estimo, no t'estimo

Introducció


Un equip de monitors cohesionat i amb bon rotllo sempre funciona molt millor que un que no ho està. Però el treball en equip i la cohesió no s’aconsegueixen per art de màgia, sinó que s’han d’estimular i promoure, a la vegada que se n’ha de tenir cura. La dinàmica “T’estimo, t’odio” ajuda a crear bon ambient entre els monitors, però també s’ha de saber acceptar allò que potser no ens agrada.

 

Desenvolupament


Feu paperets amb el nom de tots els monitors, doblegueu-los i barregeu-los. Cada monitor ha d’agafar un d’aquests papers. La persona que surt al teu paper serà a qui hauràs d’estimar i mimar tot el dia, però sense que ella sàpiga qui ets. Hauràs de fer-li favors, petits regals (per exemple, li pots deixar un tros de pastís o algun dolç, notes dient-li com és de simpàtic o simpàtica, etc.). En definitiva, detalls que facin que la persona se senti bé i estimada per algú que no sap qui és.

Però l’endemà la cosa canvia. Es tornen a fer paperets i, de nou, cadascú n’agafa un. A la persona que et toqui l’hauràs de molestar, fer-li coses desagradables, bromes pesades, etc. Ara bé, no s’han de sobrepassar certs límits i s’ha de fer sempre des del respecte i el bon rotllo.

 

Avaluació


El tercer dia, un cop acabada la dinàmica, l’equip de monitors pot reunir-se i posar en comú allò que ha sentit i, sobretot, el que més li ha agradat i el que menys.

A través d’aquesta activitat, podem descobrir quines són les actituds i comportaments que fomenten el bon ambient entre els membres de l’equip i quins, per contra, afavoreixen la tensió i les males cares. Així sabrem com hem d’actuar per aconseguir un equip cohesionat.

t'estim
Comparteix
t'estim

Descripció

Activitat per fomentar la cohesió i el bon ambient en l’equip de monitors.

Objectius

  • Treballar la cohesió i el bon ambient entre els membres de l’equip de monitors.
  • Descobrir aquelles actituds i comportaments que més ens agraden i els que més ens irriten.
  • Despertar l’empatia.

Nombre de participants
Tants com es vulguin

Espai
Interior /exterior

Edats
Monitors/es

Tipus de recurs
Monitors/es

Temàtica
Equip

Durada
L'activitat es desenvolupa al llarg de tres dies.

Material necessari

  • Paper
  • Bolígrafs

Autor
Noe Bofarull

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 175

Paraules relacionades
t'estimo bon rotllo

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC