EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
Construint màquines

Introducció

El monitor o monitora demana als participants que facin grups de 5 persones i facilita la consigna següent:

“Cal que cada grup construeixi una màquina, utilitzant el cos dels seus membres (pot ser una rentadora, un tren, una bicicleta, una llàntia, etc.), de manera que cadascun d’ells sigui una part d’aquesta màquina”.

Desenvolupament

Els diferents grups van pensant quina màquina poden fer i de quina manera. Un cop han acabat tots, cada grup representa la màquina davant la resta, que l’ha d’endevinar.


Avaluació

El monitor o monitora preguntarà als participants com s’han sentit i què han après.

Cal que el monitor orienti la reflexió destacant que cada persona té unes qualitats, unes habilitats, unes capacitats, etc. de les quals es pot beneficiar i enriquir la resta del grup.

maquines
Comparteix
maquines2

Descripció
per treballar la cooperació entre els membres del grup.

Objectius

  • Potenciar la cooperació i la participació conjunta.
  • Estimular la creativitat entre els membres del grup.
  • Fomentar la cohesió de grup.
  • Reflexionar sobre allò que cadascun dels membres aporta a un grup

Nombre de participants
20 participants

Espai
Interior / exterior

Edats
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Tipus de recurs
Petits, Mitjans, Grans, Joves, Famílies, Monitors/es

Temàtica
Inclusió

Durada
10 minuts

Material necessari
No és necessari cap material específic

Autor
Raquel Dolado i Murillo

Paraules relacionades
màquines construit treball cooperació

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC