EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
12 de Desembre de 2019
Veritats i mentides

INTRODUCCIÓ

Els participants es divideixen en grups i el monitor reparteix un sobre amb set targetes verdaderes i tres de falses a cada grup. L’educador demanarà que cap grup obri el sobre fins que tots el tinguin a les seves mans.
Les targetes són:

 

VERDADERES:
- Rentar-se les mans amb aigua i sabó.
- Posar-se guants d’un sol ús.
- Netejar la ferida amb aigua abundant i sabó.
- Treure cossos estranys visibles i no clavats.
- Desinfectar la ferida mitjançant un antisèptic adequat (Si el centre ens ho permet).
- Col•locar un apòsit net, si cal.
- Controlar l'evolució de la ferida.

 

FALSES:
- Tapar sempre la ferida, tot i no tenir el material idoni.
- Posar-se guants.

- Desinfectar la ferida amb alcohol de 96 graus.
- Controlar la ferida cada hora.
- Trucar a l’ambulància.
- Extreure els cossos estranys sobretot els que estan clavats.
- Netejar la ferida amb aigua oxigenada i cotó fluix.

 

DESENVOLUPAMENT

El grup ha de llegir les targetes i identificar les targetes verdaderes i les falses. Una vegada disposa de les targetes verdaderes, les haurà de col•locar segons l’ordre de passos a seguir en cas de ferida lleu. El monitor aprofitarà per a recordar quins són els elements que conté la farmaciola.

 

 

AVALUACIÓ

Guanya el grup que ordena primer les targetes verdaderes. Abans d’acabar l’activitat, el monitor explica l’ordre correcte i remarca la importància del tractament de les ferides lleus per evitar que aquestes es converteixin en greus.

Comparteix

Descripció
Es fan quatre o cinc grups. El monitor entregarà un sobre a cada grup amb targetes amb diferents enunciats. Hi ha enunciats verdaders i d'altres falsos sobre el tractament de ferides lleus. L'objectiu és que cada grup ha de ser capaç d'identificar les targetes verdaderes i seguidament ordenar-les en funció de com tractaria una ferida lleu.

Objectius
- Conèixer la seqüència de passos a seguir davant una ferida lleu.
- Saber identificar la gravetat de les ferides per mitjà dels signes i símptomes.
- Saber què s’ha de fer i què no s’ha de fer quan tenim una ferida.
- Conèixer la importància del tractament de les ferides lleus.

Nombre de participants
Indiferent

Espai
Aula

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Dinàmiques, Grans, Mitjans

Temàtica
Salut i higiene

Durada
20 minuts

Material necessari
Cinc coses que contenen deu targetes: set de verdaderes i tres de falses.

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC