EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
05 de Desembre de 2019
Vigila! Accident!

Introducció
En el marc d'una emergència és molt habitual que cadascú hi digui la seva o fins i tot escoltar la frase "no el toquis". Cal dir, però, que si sabem què s'ha de fer serà beneficiós fer-ho. Tot jugant, aprenem les diferents possibilitats que ens podem trobar i com actuar en cada situació. 

 

Desenvolupament
Cal que el monitor es documenti sobre com es valoren les constants vitals. També obre les diferents possibilitats d'accidents i com actuar en cada cas: persona marejada, persona èbria, persona inconscient...

  1. El monitor farà una breu explicació als infants sobre com es valora la conscieència, la respiració i el pols.
  2. Per parelles, es farà la valoració del company.
  3. El monitor explicarà com actuar en cadascun dels supòstis que es vulguin treballar (per exemple, persona marejada, persona inconscient que respira...)
  4. Els infants es reparteixen en equips (segons quantitat d'infants). Els equips es posen en files, un al costat de l'altre, per jugar als relleus. El primer infant de cada fila s'estira al terra i el monitor dóna una ordre (per exemple: poseu a la víctima en posició lateral de seguretat). El segon de cada fila had e fer-ho i estirar-se al costat. El tercer salta al primer i posa al segon en la mateixa posició i així successivament. Guanyarà el grup que acabi abans.
  5. De cada equip, un voluntari es desplaça uns 10 metres i s'stira al terra. El monitor presenta una situació hipotètica (per exemple, persona inconscient) i el primer de cada fila ha d'anar corrent fins al company i posar-lo com cregui. Així successivament.
  6. Finalment es farà un role-playing amb els diferents casos que vulgui treballar el monitor, on cada infant tindrà un paper (víctima, socorrista, observadors, gent que molesti...)
Avaluació
En cadascima de ñes activitats elmonitor anirà fent les correccions necessàries a cada infant. Al final de tot els reunirà i tancarà la sessió amb una posada en comú en la qual es buscarà parlar sobre com s'han sentit, com ho veuen, quins dubtes tenen...

 

Comparteix

Descripció

Dinàmica per a treballar amb els adolescents i joves la manera d'actuar si es troben amb algun accident o emergència.

Objectius

  • Familiaritzar-se amb el món de l'emergència.
  • Aprendre a reconèixer els principals signes vitals.
  • Aprendre les principals accions a desenvolupar en cas d'accident.
  • Perdre la por a actuar davant d'una emergència.

Nombre de participants
Indiferent

Espai
Sala mitjana o espai exterior

Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Dinàmiques, Grans, Joves

Temàtica
Salut i higiene

Durada
Una hora i mitja

Material necessari

No se'n requereix.

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC