EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
24 de Juliol de 2019
Caixa de sentiments

Cada nen elaborarà la seva pròpia “caixa de sentiments” que servirà per anar guardant tot el seu itinerari emocional. Es realitzarà un taller per decorar-la de forma totalment lliure, amb papers de colors, pintures, retalls de revista... Només se’ls demanarà que reservin una part de la caixa per als sentiments “bons” i un altra part per guardar aquells sentiments considerats “dolents”.

Es realitzarà un llistat dels sentiments que coneixen i han sentit algun cop, de manera que quedaran recollits en un mural separats en dos columnes segons siguin positius i negatius. És important que l’equip de monitors parli de la importància d’aprendre a posar nom a allò que sentim en el nostre dia a dia, de la gestió de les emocions i l’empatia.

 

Al llarg del curs d’esplai es dedicaran diferents sessions per tal que els infants puguin expressar els sentiments que han

 

sentit a l’hora de realitzar alguna activitat, davant d’un conflicte o alguna cosa que els hagi passat a la família o a l’escola. Recolliran aquesta emoció escrivint-la en un paper, a través d’un dibuix, una manualitat, una fotografia, la lletra d’una cançó, etc.

 

L’equip d’educadors en algunes de les dinàmiques anirà presentant emocions que no hagin aparegut al llistat inicial per tal d’anar ampliant el vocabulari emocional. Aquestes paraules s’aniran afegint al mural i l’aniran enriquint.

 

Avaluació

Al finalitzar del curs es realitzarà una dinàmica per tal que els infants se n’adonin de la gran quantitat d’emocions que són capaços de sentir. Se’ls pot proposar realitzar petites dramatitzacions on es representin les emocions viscudes, escriure petites cites on expliquin la importància de ser conscient de tot allò que sentim.

sentiments
Comparteix
sentiments

Descripció

Els infants elaboraran una caixa de sentiments on aniran depositant tots aquells sentiments que han vivenciat, descobert o que vulguin canviar.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

Ajudar a desenvolupar la competència emocional dels infants.

Prevenir els efectes perjudicials de les emocions negatives.

Acompanyar els infants al llarg del seu itinerari emocional.

 

Objectius per als infants o joves:

Adquirir un bon coneixement de les pròpies emocions.

Aprendre a identificar les emocions dels altres.

Desenvolupar habilitats per generar emocions positives.

Crear un mapa personal d’emocions.

Nombre de participants
Infants de 8 a 16 anys

Espai
Es reservarà un espai per depositar la caixa de sentiments al centre perquè cada nen pugui anar utilitzant-la quan ho necessiti.

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Coneixença, Mitjans, Grans, Joves, Dinàmiques, Altres

Temàtica
Valors Equip Psicología

Durada
1h 30m per elaborar la caixa. Després al llarg del curs es realitzaran dinàmiques per anar treballant i compartint l’itinerari d’emocions que viu cada infant

Material necessari

Caixa de cartró (mida sabates), material escolar bàsic, papers de colors, retalls de revista, cola, tisores, pintura...

Autor
Sonia López

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 226
El Centre d’Interès desglossa la idea que el voluntariat i l’associacionisme...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC