EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
10 de Desembre de 2019
Micro arquitectures imaginàries

Introducció:

En primer lloc, dibuixem entre 5 i 8 línies sobre un foli. Poden ser rectes, circumferències senceres o part de les circumferències. Per a fer-ho podem fer servir regles i objectes circulars com a plantilla.

 

Desenvolupament:

Quan cada infant hagi dibuixat les seves línies, començarem a donar alçades a les parets dels nostres edificis i ho farem gràcies a l'atzar. El monitor farà 5 tirades de 2 daus i l'alçada de les parets serà la suma resultant de la tirada. Cada infant pot triar a quina línia o a quin punt d'una línia del dibuix li dóna el valor de la tirada, i així anem determinant les alçades de les parets del nostre edifici. Podeu fer tantes tirades com línies han dibuixat o una o dues menys per deixar algunes línies sense valor i per tant, sense alçada.

Determinades les alçades, comencem a construir les parets. Depenent del material que fem servir, haurem de variar lleugerament alguns del següents passos:

-Si ho fem sobre planxa de fang o plastilina, repassem les línies del foli a la planxa amb un punxó i ja podem començar a pujar les parets, a sobre de cada línia.

-Si fem servir altres materials com cartró, poliestirè expandit (porexpà), etc., podeu calcar les línies del foli amb paper de calcar o directament enganxar el foli sobre la superfície.

Per poder enganxar les parets assegureu-vos que feu servir una cola o adhesiu adient perquè no caiguin.

Quan acabem de pujar parets podem començar a cobrir espais fent teulades, sostres, portes, finestres, vidrieres, etc. a partir de les formes que ens suggereixin les parets de la nostra construcció. També podem decorar l'interior i els voltants de la casa. Si fem servir pastes o fang hi podem posar palets per a fer les bigues del sostre, palletes de beguda, palla... Si ho fem amb cartró o poliestirè expandit, hi podem afegir cartolines de colors, tela de sac.. Si ho hem fet amb fang o amb un cartró gruixut, un cop seca l'estructura podem pintar-la amb témperes de colors o acrílics, molt adients per a pintar a sobre del porexpà.

 

Avaluació

Afavorim el treball creatiu i potenciem l'observació de l'entorn i la relació entre els membres del grup. Acabades les maquetes, podem exposar-les en conjunt formant una ciutat.

microarquitectures
Comparteix
microarquitectures

Descripció

Taller d'expressió plàstica per a treballar la creativitat i la percepció de l'espai urbà a partir de la construcció de maquetes d'edificis.

Objectius

per als infants o joves:

- Treballar la creativitat a partir de l'atzar i de formes geomètriques bàsiques.

- Percebre i entendre les formes de l'entorn a partir del volum i l'espai.

- Treballar tècniques concretes: planxa de fang, construcció de maquetes amb porexpà, textures a partir de diferents materials, etc.

Nombre de participants
Fins a 10 participants.

Espai
Pot ser interior o exterior però es necessiten taules per a treballar.

Edats
Grans (12-15)

Tipus de recurs
Cooperatius, Coneixença, Interior, Grans, Mitjans, Mitjans, Grans

Temàtica
Art i manualitats / arts plàstiques Valors Equip Psicomotricitat Psicología Orientación Cooperació

Durada
Entre 2 i 3 hores, tot i que es podria ampliar a més d'una sessió.

Material necessari

Necessitarem un material general per a realitzar l'activitat:

- Folis (1 per cada infant).

- Llapis.

- Regles.

- Dos daus.

- Témperes o acrílics per a pintar el treball un cop acabat.

- Pinzells i pots per a l'aigua.

- Plats de plàstic per a fer barreges de colors.

- Palets, branquetes, i qualsevol material per a decorar la nostra maqueta.

 

I un altre d'específic segons la tècnica que fem servir:

a. L'activitat es pot realitzar a partir d'un treball amb pastes: fang, plastilina, etc. En aquest cas, necessitarem també:

- Fang.

- 1 corró.

- 2 llistons de fusta per a fer les planxes de fang.

- Estris per a treballar el fang o ganivets de plàstic.

 

b. O a partir de materials rígids com el cartró, cartró ploma, porexpà, etc. En aquest cas, necessitarem també:

- Cartró gruixut o planxa de porexpà.

- Retalls de cartrons o trossos de porexpà reciclats.

- Cola blanca.

- Ganivets de plàstic.

- Tisores.

- Cinta adhesiva de paper.

Autor
Rafael Haro

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC