EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
17 de Octubre de 2019
Música sí-no

Introducció:

Per començar la dinàmica es posaran tots els participants de peu. Els hi explicarem que posarem música i que hauran de posicionar-se: si els hi agrada el que escolten es mouran a la dreta i si no els hi agrada cap a l'esquerra. No ens podem quedar al mig, ens hem de posicionar.

 

Desenvolupament:

El procés és anar posant diferents cançons, però hi ha algunes coses que hauríem de tenir presents durant la dinàmica:

-Posar la música de manera que ells no vegin quina cançó és abans de que comenci a sonar (per a que no es vegin condicionats).

-Fer una selecció de cançons tenint en compte que a tots els joves els n'agradi alguna.

-Posar cançons que no coneguin, en diferents idiomes i de diferents estils.

La idea és posar els primers 50-60 segons de cada cançó. Com a dinamitzadors hem de veure que tothom pugui passar tant pel sí com pel no. Si creiem que el grup condicionarà les decisions, podem demanar que ho facin amb els ulls tapats i quan tothom estigui posicionat que mirin qui hi ha al seu costat.

 

Avaluació:

Al final de la dinàmica, podem fer la reflexió de que tots i totes hem estat en el sí i en el no, hem coincidit amb persones diferents i que tot i ser diferents tenim punts en comú. Podem preguntar:

-Què us ha sorprès?

-Amb qui heu estat més vegades junts?

-Què heu trobat a faltar? (així també descobrirem més gustos dels joves).

Musica si-no
Comparteix
Musica si-no

Descripció

Posarem diferents cançons, moltes i diverses. La idea és que les persones es posicionin en un banda o en una altra en funció de si els hi agrada o no la cançó música que estan escoltant en aquell moment.

Objectius

per als monitors:

-Conèixer el grup de joves.

 

Objectius per als infants o joves:

-Conèixer els companys.

-Trobar punts en comú.

-Trencar estereotips.

Nombre de participants
Entre 10 i 40.

Espai
Tancat.

Edats

Tipus de recurs
Cooperatius, Jocs curts, Interior, Narració – expressió, Grans, Mitjans

Temàtica
Música Expressió corporal Educació per al desenvolupament Valors Multiculturalitat Psicología Orientación

Durada
10-20 minuts.

Material necessari

Reproductors de música i un llistat de reproducció.

Autor
Àlex Muñoz Garcia

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 227
El Centre d'Interès se centra en la gestió d’equips de monitors al...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC