Des d’un inici, a l’espai hi ha un seguit d’objectes del quotidià. Tant hi fa la quantitat, però com menys millor. Els participants es col·loquen per parelles o grupets i ordenadament s’acosten als objectes. Amb cinc minuts com a màxim han de pensar un joc breu per la resta de participants que inclogui els objectes que tenen. La gràcia és pensar jocs originals, adaptant jocs coneguts o inventant normes noves. Un cop el tenen, l’expliquen a la resta. Tot seguit l’apliquen tots. A continuació, una altra parella o grupet s’encarrega d’idear un altre joc diferent, que al seu temps explicaran als altres i el jugaran tots junts.
Avaluació
Sempre que sigui possible, és interessant la figura d’un “secretari” que anoti els diferents jocs que van sorgint dels objectes, per recollir i fer tangible la gran quantitat d’opcions que entre tots som capaços de pensar. És una dinàmica útil per fer una mena de brainstorming (pluja d’idees), que ajuda a generar moltes idees i crea un ambient innovador i creatiu.
Descripció
Aquesta és una dinàmica que pretén portar el joc a una nova dimensió i fer descobrir als participants les possibilitats de poder idear jocs i activitats sense necessitat d’excessius béns materials. Està pensada sobretot per a grups de joves o, fins i tot, de monitors i monitores.
Objectius
Objectius per als monitors/es:
* Educar en l’austeritat
Objectius per als infants o joves:
* Desenvolupar la creativitat
* Treballar en grup
* Expressar idees verbalment
Nombre de participants
Dos o més
Espai
Indiferent
Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Tipus de recurs
Cooperatius,
Jocs curts
Temàtica
Cooperació
Durada
15 minuts aproximadament
Material necessari
Un parell d’objectes del quotidià no relacionats amb cap joc (per exemple: una cantimplora, un paquet de mocadors, un clip, un llapis…). És aconsellable evitar les pilotes.
Autor
Ignasi Àvila