EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
21 de Agost de 2019
Un dia d'excursió
INTRODUCCIÓ

Aquesta cançó l'hem de fer en un espai ampli, sense obstacles, on els nens i nenes puguin moure's i ballar lliurement.

 

DESENVOLUPAMENT

Els hi fem fer una rotllana i els posem en situació: “Ha arribat el moment d'anar d'excursió! (Els hi fem fer les accions, imaginàriament. Ara posarem només uns exemples però podem afegir-ne tants com vulguem). Agafem les motxilles, que pesen molt, la càmera de fer fotografies i ens posem la gorra, perquè fa molt de sol. Per no cremar-nos pel sol, ens posem la crema solar pels braços, per les cames i per la cara. Tots estem a punt?”.

 

Cançó:

DO SOL

Un dia d'excursió anava a la muntanya

FA SOL DO

amb els meus amics.

SOL

Volia retratar tot allò que veia

FA DO

al llarg del camí.

 

(Fins aquí el ball i/o moviments han estat lliures. Se'ls pot posar en situació: “el camí fa molta pujada!”, “és un prat ple de flors i les aneu olorant”...)

 

FA

De sobte un esquirol

(Poden aparèixer animals del bosc, com un porc senglar, un pardalet... però també podem deixar anar la nostra imaginació i fer aparèixer d'altres personatges: una princesa, Superman, la caputxeta, Messi... A partir que es diu el nom de l'animal o del personatge. I els infants s'han de posar en el paper i interpretar-lo amb gestos i al ritme de la cançó.)

SOL

va aparèixer

DO SOL Lam

la foto fa “clic”

FA SOL

i així va sortir!

 

(Els nens i nenes fan una estàtua tot imitant l'animalet o personatge que ha dit l'animador o animadora. No es podran moure fins que torni a sonar la cançó. Es pot repetir les vegades que faci falta amb tants personatges com vulgueu.)

 

AVALUACIÓ

És una cançó per passar-ho molt bé durant l'execució, però un cop feta podem aprofitar per parlar de temes que es poden extreure. Per exemple:

-En moltes ocasions, i cada vegada més, trobem nens i nenes que no estan acostumats a fer excursions, i les poden trobar cansades i feixugues. És el moment de girar la truita i fer veure que no és del tot així.

-El valor de l'amistat. Com n'és de divertida una excursió amb els amics i amigues.

-Podem aprofitar per parlar d'animals. On viuen, què mengen, etc.

Sense títol
Comparteix
Sense títol

Descripció
Cançó, amb una part de dansa i de joc, on es treballa l'expressió corporal, la dramatització i l'imaginari.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

-Potenciar la confiança de cada infant.

-Crear vincles de confiança i llaços més forts amb cada infant i amb el col·lectiu.

-Crear un clima motivador que il·lusioni als infants.


Objectius per als infants o joves:

-Descobrir i experimentar gestos i moviments com a recursos corporals per a comunicar-se, mostrant confiança en les pròpies possibilitats expressives.

-Participar activament i mostrar plaer per interpretar, cantar i ballar.

Nombre de participants
Mínim dos i sense màxim.

Espai
Un espai interior molt ampli o un espai exterior amb bona sonoritat.

Edats
Mitjans (9-11)

Tipus de recurs
Cooperatius, Coneixença, Interior, Exterior, Mitjans

Temàtica
Música Expressió corporal Educació per al desenvolupament Valors Equip Psicología Inclusió Igualtat Cooperació

Durada
De 10 a 20 minuts, més o menys.

Material necessari
Instrument/s de música, però es pot fer sense.

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 226
El Centre d’Interès desglossa la idea que el voluntariat i l’associacionisme...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC