EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
27 de Maig de 2019
| Ja som 11262
El passadís de les emocions

Demanem un voluntari, al qual li direm sense que el grup ho senti quina emoció ha de representar. Distribuïm la resta del grup formant un passadís. El voluntari ha de recórrer el passadís representant l’emoció acordada a través del cos i de les paraules i el grup ha d’identificar aquesta emoció.

 

Seran emocions que ens ajudin a parlar de situacions d’assetjament, per exemple: tristesa, ràbia, culpa, eufòria... Un cop identificada l’emoció se’ls anima a què acompanyin al voluntari a transformar aquesta emoció cap a la serenitat o cap a una emoció que li faci sentir benestar. Ho poden fer a través del cos i de les paraules.

 

Podem repetir aquesta dinàmica tants cops com vulguem, amb diferents voluntaris que representin diferents emocions.

 

Avaluació

Per fer l'avaluació compartirem experiències i transferirem el que ha passat en el joc a la realitat de cadascú. Ho farem a través del plantejament de preguntes com:

 

Com us heu sentit abans, durant, després...?

Creus que en el dia a dia pots intuir o preguntar com se sent l'altre?

Com actuaràs a partir d'ara?

Què passaria si la persona no vol canviar la seva emoció?

Passadís emocions
Comparteix

Descripció

Proposem treballar la identificació de les emocions i la posterior transformació. Busquem el replantejament de certes creences i evidenciar la capacitat d’identificar com se sent l’altre i la responsabilitat envers allò que està passant.

Objectius

 

Objectius per als monitors/es:

Facilitar espais de consciència emocional.

Afavorir que els joves i adolescents es responsabilitzin de les seves conductes. 

Trencar amb el: “Jo no sabia que l’altre s’estava sentint malament”.

 

Objectius per als infants o joves:

Millorar la consciència emo-

     cional (identificació d’emocions). 

Incidir sobre la responsabilitat individual (tots som capaços d’identificar com se sent l’altre).

Promoure que el jove/infant es qüestioni les seves creences i justificacions davant de la violència.

Nombre de participants
Entre 10 i 15 joves o infants

Espai
Diàfan

Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Tipus de recurs
Jocs, Interior, Exterior, Grans, Joves, Monitors/es, Dinàmiques

Temàtica
Valors Psicología

Durada
Entre 30 i 60 minuts

Material necessari

Cap

Autor
Anna Serra, Madile Díaz, Anna Rallo

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 226
El Centre d’Interès desglossa la idea que el voluntariat i l’associacionisme...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC