EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
10 de Desembre de 2019
Descoberta de tardor

Introducció


L’experiència ens diu que no sempre trobarem bolets; per tant, portarem preparades algunes activitats:

 

Desenvolupament

 

Prova 1

Diferenciar entre fong i bolet:

Els bolets són la part visible d’un fong. Ara bé, no tots els fongs donen lloc a un bolet. Hi ha fongs que tenen una mida microscòpica, però que són molt importants a les nostres vides, com els llevats, els antibiòtics i les floridures.

Joc: Memori de bolets i fongs (floridura del pa, podem introduir els líquens).

Prova 2

Com es reprodueix un bolet?

Els bolets produeixen milions d’espores i l’aire és l’encarregat de transportar-les. Com que no tots els llocs són adequats per germinar, doncs no tenim milions de bolets!

Joc: Donarem a 2/3 parts dels nens pinces d’estendre la roba. Aquestes pinces representaran que són les espores, 1/3 part dels nens representarà el lloc idoni perquè les espores germinin. L’objectiu és aconseguir enganxar les pinces a la roba d’aquests nens. Les pinces que s’enganxin seran espores que aconseguiran germinar; les que no, s’hauran perdut.

Prova 3

Coneixem els bolets més típics del territori:

Si pel camí hem vist algun bolet, segurament n’hi havia de no comestibles. És important mostrar que no hem de collir tot allò que trobem, i que si no ho coneixem no cal ni tocar-ho.

Joc: Mocador de bolets.

Escollirem bolets típics d’on estem fent la descoberta (comestibles o no). El monitor dirà un número i el nom d’un bolet i els nens sortiran a buscar-ne la fotografia.

 

Avaluació

 

Al final de la descoberta podem comprovar si els objectius que ens hem marcat els hem assolit.

bosc
Comparteix
bolet2

Descripció

Plantegem conèixer la vida d’un bolet. Com són, com es reprodueixen...

Objectius

Conèixer les diferències entre fong i bolet.Reconèixer els bolets més típics dels nostres boscos.Fomentar actituds respectuoses envers la natura.Gaudir d’una activitat en grup en un entorn natural.Conèixer, respectar i estimar la natura.

Nombre de participants
15 participants

Espai
El bosc

Edats
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)

Tipus de recurs
Exterior

Temàtica
Medi Ambient Salut i higiene

Durada
3 hores

Material necessari
Una guia de bolets ens pot ser molt útil tant per preparar la descoberta com quan l’estiguem fent.

Autor
Cristina Toran

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 180

Paraules relacionades
bolet

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC