EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
10 de Desembre de 2019
Passar la frontera

Introducció


S’han de fer dos equips amb el mateix nombre de components i intentar que estiguin anivellats tant d’aptituds físiques com cognitives. Fets els equips, els podem diferenciar posant pitrals a un d’ells.
Per poder jugar, dividirem el camp en dues parts: una més petita, d’uns 10 m de llargada per tota l’amplada de la pista, i una altra que ocuparà la resta de la pista o camp. A la petita, s’ha de posar una línia amb guix al terra o uns cons per saber d’on sortiran els membres de l’equip atacant. A la part més gran, on hi ha l’equip defensor, es posaran uns 5 o 6 cèrcols on els atacants podran quedar-se sense ser eliminats i una pica al final de tot.


Desenvolupament


Els atacants, d’un en un, parteixen de la zona petita i han de creuar el camp contrari, donar la volta per darrere de la pica i tornar al seu camp. Si en alguna ocasió es veuen en perill, poden refugiar-se en un dels cèrcols.
L’equip defensor es reparteix per tot el seu camp i tindrà una o dues pilotes petites, segons el nombre de participants. Amb aquesta pilota, els participants d’aquest equip poden eliminar els atacants que entrin al seu camp. Com? S’aniran passant la pilota entre els defensors i, quan tinguin un atacant a l’abast que no estigui dins del cèrcol, l’hauran de tocar amb la pilota. Si el toquen, queda eliminat i ha de tornar al seu camp. Els defensors no poden córrer amb la pilota a les mans i no poden llançar-la per eliminar un atacant.
Quan tots els atacants han intentat passar i creuar la pica, es canvien la tanda i els rols: els atacants passen a ser defensors i viceversa.


Avaluació


Es puntua de la manera següent:

  •  Per cada atacant que passa i aconsegueix creuar la pica, així com tornar al seu camp sense ser eliminat ni parar en cap cèrcol per salvar-se: l’equip suma 3 punts.
     
  • Per cada atacant que passa i aconsegueix creuar la pica, així com tornar al seu camp, però s’ha de parar en un cèrcol o més: l’equip suma 1 punt.
     
  • Si algun atacant entra en camp contrari i és tocat amb la pilota, és eliminat i en aquella tanda no pot sumar punts.

 

El joc es pot acabar quan els monitors vulguin, però cada equip ha d’haver fet el mateix nombre de tandes d’atacant i de defensor. Es fa la sumatòria de totes les tandes i l’equip amb més punts és el vencedor.

frontera
Comparteix
frontera

Descripció
un joc que requereix velocitat i agilitat, però també capacitat d’organització i estratègica

Objectius

  • Potenciar el treball en equip.
  • Treballar l’estratègia grupal.
  • Acceptar les diferències entre els companys.
  • Treballar la velocitat de reacció.
  • Treballar la coordinació i agilitat.
  • Potenciar l’expressió corporal.

Nombre de participants
Entre 12 i 16 persones

Espai
Exterior

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es

Tipus de recurs
Exterior

Temàtica
Estratègia

Durada
15 minuts

Material necessari

  • Cèrcols
  • Pitrals
  • Cons
  • Una pica
  • Dues o tres pilotes o material tou

Autor
Josep Vilaró i Alarcón

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 188

Paraules relacionades
velocitat agilitat estratègia 

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC