EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
01 de Març de 2021
El follower

INTRODUCCIÓ

Sabem que les xarxes socials són molt importants i influents en la imatge que el nostre entorn té sobre nosaltres. Així doncs, per què no portar aquesta competició per tenir molts seguidors a la vida real?

 

DESENVOLUPAMENT

Per jugar al follower s’ha de tenir molt clar que és una competició individual: res d’equips, res d’aliances; l’objectiu és ser la persona amb més influència sobre la massa social. Així doncs, passegem per l’espai i quan trobem una altra persona l’aturem i la reptem a pedra, paper o tisora. La persona que perd passa, automàticament, a ser seguidora de l’altra i l’ha de seguir i animar-la a tot arreu on vagi.

 

La persona guanyadora, que ja té un follower, ha de seguir caminant per l’espai per anar guanyant cada cop més seguidors competint al joc de pedra, paper o tisora. En cas que perdi, ella i tot el seu grup de seguidors passaran a ser els seguidors de la persona guanyadora.

 

El joc dura fins que un sol participant ha aconseguit que tota la resta el segueixi.

 

AVALUACIÓ

 

Malgrat el dinamisme i l’espectacularitat del joc, és important fer una breu reflexió sobre les sensacions i els rols que s’han pres, així com extrapolar-ho al món de les xarxes socials. Algunes preguntes podrien ser si s’ha animat a totes les persones per igual, si hi ha hagut nois i noies a qui feia més “mandra” animar, què animava a tenir encara més seguidors cada cop, les sensacions i sentiments de tenir tanta gent al teu darrere, etc.

 

follower
Comparteix
follower

Descripció

En un món en què les xarxes socials són sempre a la primera línia de l’ordre del dia, som capaços de generar l’equip més grans de seguidors? 

Objectius

Objectius per als monitors/es:

  • Conèixer els rols que juga cadascun dels infants/joves.
  • Generar un espai de reflexió al voltant de les xarxes socials i les influències.

Objectius per als infants o joves:

  • Descobrir el radi d’influència d’una sola acció.
  • Prendre consciència de l’individualisme del nostre entorn.

Nombre de participants
Com més millor!

Espai
Indiferent

Edats
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)
Monitors/es
Famílies

Tipus de recurs
Jocs, Competitius, Coneixença, Exterior, Interior, Mitjans, Grans, Joves, Monitors/es

Temàtica
Equip

Durada
10 minuts

Material necessari

No se’n necessita

Autor
Anna Mateus

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 236
Animació de la què? Animació de la fe! En aquest número, diferents...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC