EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
18 de Març de 2019
| Ja som 11251
El món explotarà... què m'emporto?

Introducció

Aquesta dinàmica la començarem de manera individual, la seguirem fent en grup petit i, finalment, interactuaran tots els membres del grup de manera conjunta.

 

Desenvolupament

Expliquem als nois i noies que el món en què vivim és a punt d’explotar i que ells han estat seleccionats per la NASA per anar a un altre món que té les mateixes característiques que aquest però és completament verge. No hi ha res edificat, no hi ha corrent elèctric... Els han seleccionat però cadascun d’ells agafarà un coet diferent i anirà a parar a un espai determinat d’aquest nou planeta, sol... tot i que amb el temps possiblement trobi algú altre allà.

 

Cal que es preparin la llista de l’equipatge que s’enduran però han de tenir en compte que han de desglossar el material en una llista i hi han de posar el pes de cada cosa al costat, que el pes de tot plegat ha de fer exactament 100Kg i que no poden portar cap ésser viu.

 

Podem proposar que el trajecte dura 24 hores.

 

Quan els nois i noies ja han fet la llista –els costarà posar pes a l’equipatge per separat– se’ls comunica que hi ha hagut un error i que resulta que en els coets hi hauran d’anar per parelles però que el pes total que haurà de portar cada coet és de 100Kg. Si pensem que les llistes de la primera ronda les han fet mirant què escrivia el company del costat els podem fer canviar de lloc per començar de zero la nova llista amb un altre company. Caldrà, doncs, que es posin d’acord per a veure què s’emporten.

 

Quan s’hagin posat d’acord els tornem a dir que hi ha hagut un nou error i que aquest cop han de fer grups de 4 o de 6. Anem observant el desenvolupament de la dinàmica.

 

Finalment, els diem que han de marxar tots junts i, per tant, cal que es posin d’acord per a veure què s’emporten tenint en compte que només poden portar 100 Kg de pes entre tots i totes.

 

Avaluació

-És important ser àgils perquè sinó la dinàmica es pot fer pesada.

-Al final de la dinàmica podem preguntar als alumnes: com s’han sentit i què els ha semblat més difícil.

-Altres preguntes a treballar: qui no ha parlat i per què? Qui ha parlat molt i per què? Qui no s’ha sentit escoltat? Qui ha fet propostes i han estat

desestimades? Algú ha liderat el grup i per què pensem que és un líder?

-Durant la dinàmica nosaltres podem veure com es relacionen els joves entre

ells i al final, quan fem el torn de preguntes, són ells mateixos els qui poden

reflexionar sobre les seves pròpies aportacions i la seva manera de fer.

Sense títol
Comparteix
Sense títol

Descripció

Dinàmica per treballar els diferents rols que podem desenvolupar en un grup.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

Identificar els diferents rols que juguen les persones que formen part del grup.

Aprofundir en el treball de la comunicació a través de l’escolta activa, l’empatia i l’assertivitat.

 

Objectius per als infants o joves:

Escoltar activament les propostes dels companys.

Expressar-se davant dels altres de manera oberta i respectuosa.

Reflexionar sobre un mateix.

Sentir-se identificat amb el grup.

Nombre de participants
Entre 15 i 20.

Espai
Una sala amb cadires.

Edats

Tipus de recurs
Grans jocs, Cooperatius, Competitius, Mitjans, Joves, Dinàmiques, Joves

Temàtica
Educació per al desenvolupament Valors Equip Estratègia Inclusió Igualtat Orientación

Durada
Una hora o hora i mitja.

Material necessari

Llapis i paper per a cada participant.

Autor
Bet Bartrina i Comalat

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 225
En els últims anys els processos migratoris estan molt presents en el nostre dia a dia p...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC