EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
17 de Octubre de 2019
Anem al Mercat!

Introducció

 

Per tal de conèixer a tot el grup d’infants, es farà una rotllana, on cada infant haurà de dir el seu nom, el seu aliment preferit, i el lloc on creu que s’ha de comprar.

 

Desenvolupament


Es realitzaran 4 grups i a cadascú se li assignarà una parada del Mercat (Fruiteria, carnisseria, peixateria i fleca).

Per tal de conèixer els productes que els hi toca vendre, hauran de realitzar tres proves:

  1. Sopa de lletres amb els aliments de la seva botiga.
  2. Dibuixar els aliments trobats a les sopes de lletres.
  3. Busca els aliments de la teva parada: els infants hauran de trobar i agafar els aliments de la seva parada, que estaran amagats per un espai exterior.

A continuació, es realitzarà el joc del Mercat:

Un nen de cada grup farà de botiguer i la resta, faran de compradors. Aquests estaran repartits en un gran espai, i hauran d’anar a comprar a les diverses botigues, però ho hauran de fer de varies maneres (p.e. passejar i comprar al mercat com si fossin nens petits, avis, animals, sense poder parlar, parlar molt i molt ràpid, parlar molt a poc a poc, cridant...). El monitor és l’encarregat de dinamitzar el joc i dir les modalitats.

 

Avaluació

 

Al finalitzar el joc es juntaran per grups, i cadascú ensenyarà el que ha comprat. A continuació, s’haurà de confeccionar un dinar equilibrat. El monitor explicarà que un dinar correcte ha de tenir cereals (encarregats de donar-nos energia), proteïna (encarregat de fer-nos créixer), verdures (encarregats de donar-nos vitamines i minerals) i el postre, on es donarà una peça de fruita o un làctic.

mercat
Comparteix
mercat2

Descripció
Es realitzaran diverses activitats per tal de poder conèixer diversos aliments. Al final del joc es trobarà el dinar ideal i el perquè d’aquesta combinació d’aliments.

Objectius

  • Aprendre a dinar correctament.
  • Conèixer la importància de realitzar un bon dinar.
  • Conèixer les parades del Mercat, i el funcionament d’aquest.
  • Descobrir nous aliments.
  • Desenvolupar activitats motrius bàsiques.
  • Saber escollir entre varis aliments d’una mateixa família.

Nombre de participants
20 participants

Espai
Interior /exterior

Edats
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)

Tipus de recurs
Interior, Exterior

Temàtica
Salut i higiene

Durada
1 hora i mitja

Material necessari

  • Fulls en blanc
  • Colors
  • Llapis
  • Tisores

Autor
Cristina Mestres i Capdevila

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 179

Paraules relacionades
menjar combinació aliments

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 227
El Centre d'Interès se centra en la gestió d’equips de monitors al...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC