EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
10 de Desembre de 2019
Aprenem a menjar jugant

Introducció


Es presentarà una cartolina amb el títol: Què s’ha d’esmorzar? A continuació, els infants hauran de dibuixar en un full en blanc el que esmorzen cada matí a casa i a l’escola.

 

Desenvolupament


Es faran tres grups d’infants de 5 a 7 nens cadascun. A continuació, es realitzaran les tres proves:

 

1. Relleus: Els nens hauran d’anar corrents cap el monitor (situat a 10 m d’ells) i anomenar-li, cadascun d’ells, una peça de fruita. Al cap d’una estona, farem el recompte de paraules escrites (no repetides). L’equip que en tingui més guanyarà una imatge: els cereals (pa, cereals d’esmorzar, galetes, etc.).

 

2. Joc del telèfon: Un nen s’inventarà una paraula i li haurà de dir al del costat. Així fins arribar a l’últim nen, que haurà de dir en veu alta el que hagi sentit. Finalment, es comptaran les paraules que hagin arribat correctes a l’últim nen. L’equip que més paraules hagi aconseguit guanyarà el segon dibuix: els làctics (llet, iogurt, formatges, etc.).

 

3. Xarxa tròfica: Cada grup té un terreny marcat. Els integrants del grup estaran situats en forma de triangle. Un grup haurà d’atrapar els de la dreta, però vigilant, perquè els de l’esquerra els poden agafar. L’equip que tingui menys infants agafats guanyarà la tercera imatge: la fruita (pomes, peres, raïm, plàtan, etc.).

 

Seurem tots a terra i cada grup enganxarà a la cartolina la imatge que hagi guanyat. Així haurem descobert que, per tenir energia durant tot el matí, hem de prendre aquests tres grups d’aliments.

 

Avaluació


Cada nen explicarà el que haurà dibuixat a l’inici, i haurà de dir si ha fet l’esmorzar correcte o no. A continuació, enganxarà el seu dibuix en una cartolina gran i entre tots haurem construït un mural.

aprenemenjar
Comparteix
aprenemenjar2

Descripció
Es realitzaran tres jocs competitius i el grup guanyador de cada prova s’emportarà la imatge d’un aliment. Al final del joc s’ajuntaran les tres imatges i es descobrirà l’esmorzar saludable.

Objectius

  • Aprendre a esmorzar correctament.
  • Conèixer els aliments.
  • Diferenciar els grups d’aliments.
  • Conèixer la importància de realitzar un bon esmorzar.
  • Desenvolupar activitats motrius bàsiques.
  • Descobrir les preferències alimentàries de cada infant.

Nombre de participants
De 15 a 20 infants

Espai
Interior / exterior

Edats
Petits (4-8)

Tipus de recurs
Interior, Exterior

Temàtica
Salut i higiene Estratègia

Durada
1h 30 min

Material necessari

  • Cartolina
  • Dibuixos d’aliments
  • Cola
  • Llapis
  • Tisores
  • Fulls en blanc

Autor
Cristina Mestres i Capdevila

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 177

Paraules relacionades
aliments menjar jugar

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC