EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
18 de Febrer de 2020
Què consumeixo?

Introducció

Fins a quin punt estem influenciats a l’hora de comprar? Amb aquesta dinàmica volem que els i les joves reflexionin sobre el consum i la influència de l’entorn en les seves decisions. El mètode que utilitzarem és l’aplicació de mòbil o lloc web Kahoot, que permet crear enquestes multiresposta i observar els resultats amb un gràfic (els podem projectar). Els joves hi participaran amb el codi generat per a cada enquesta.

 

Desenvolupament

Un personatge demanarà ajuda als/les joves perquè té molts diners i no sap què comprar, diu que necessita moltes coses (joies, roba, mòbil…). Es farà una enquesta de Kahoot per cada element que vulgui comprar el/la protagonista, on les opcions seran diversos models de cada objecte (Ex. Mòbil - Opcions: Iphone, Samsung…). El/la protagonista es comprarà aquells productes que hagin estat més votats pels participants.

La motivació cal que sigui molt atractiva perquè els/les joves ajudin al/la protagonista a comprar compulsivament.

 

Avaluació

El personatge no se sentirà bé amb tot allò adquirit, no ho necessita realment. Reflexionarem amb els/les joves sobre els productes que consumeixen habitualment, el seu origen (qui els fa, on els fa, quins materials utilitza...) i les conseqüències humanes, econòmiques i mediambientals que té la seva producció, així com quines alternatives podem utilitzar per a un consum responsable (Ex. Fairphone).

 

Què consumeixo
Comparteix
Què consumeixo

Descripció

Dinàmica per a la reflexió del consum responsable i/o l’ús dels telèfons mòbils en la societat actual.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

  • Generar un espai de reflexió sobre el consum responsable.
  • Mostrar les noves tecnologies com eines d’aprenentatge.
  • Promoure l’intercanvi d’opinions i la generació de debat.

 

Objectius per als infants o joves:

  • Qüestionar l’origen de les pròpies opinions i/o interessos.
  • Ser conscient de com ens influencien altres agents i els mitjans de comunicació.
  • Conèixer alternatives per consumir de forma responsable.

Nombre de participants
De 10 a 30 joves

Espai
Interior

Edats
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Interior, Dinàmiques, Joves

Temàtica
Medi Ambient Educació per al desenvolupament Valors

Durada
45 minuts

Material necessari

Projector, telèfons mòbils (un per participant aproximadament), connexió a internet.

Autor
Clara Barniol, Iris Ortega i Núria Martínez

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 230
Al llarg d’un recull d’articles del Grup de Treball en Noviolè...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC