EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
13 de Desembre de 2019
El Passaparaula de les qualitats
Introducció


Repartirem els fulls i bolígrafs o retoladors als infants i els demanarem que agafin les lletres del seu nom i primer cognom i en facin un cercle, a mode del programa de televisió “Pasapalabra”.


Desenvolupament


Començarà un dels infants i haurà de pensar i apuntar una qualitat pròpia i real per a cadascuna de les lletres del seu cercle. Quan no n’hi vingui cap en ment podrà demanar “Passaparaula”, perquè continuï el següent company. Així es van fent rondes fins que cadascú acaba completant el seu cercle. No es poden repetir qualitats ni en un mateix ni entre infants. Els educadors haurem de fomentar que s’ajudin entre ells. Guanya el primer que acaba el cercle.


Avaluació


Tot i ser una activitat competitiva, el fet que cada infant tingui més o menys lletres en el seu nom i que es puguin ajudar entre ells, fa que puguem relativitzar aquest fet i convertir-la en un joc més aviat de foment de la col•laboració.


En acabar, preguntarem als nens i nenes si els ha agradat pensar aspectes positius sobre un mateix, si els ha estat fàcil pensar-ne o bé els ha costat i demanarem per què creuen que ha estat així. També podem preguntar si els ha estat més fàcil pensar en qualitats pròpies o dels demés, i si han descobert, amb l’ajuda dels seus companys, nous aspectes d’un mateix que desconeixien.
passaparaula
Comparteix
passaparaula2

Descripció
En aquest joc buscarem que els infants pensin aspectes positius d’un mateix i fomentarem la col•laboració entre ells.

Objectius

  • Afavorir l’autoconeixement dels infants.
  • Incrementar l’autoestima personal.
  • Centrar el pensament en aspectes positius de la pròpia persona i els altres.
  • Generar relacions positives entre els infants.
  • Divertir-se!

Nombre de participants
Un mínim de dos i un màxim de cinc.

Espai
Interior, preferiblement tranquil

Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Interior

Temàtica
Psicología

Durada
15 minuts

Material necessari
Papers i retoladors i/o bolígrafs.

Autor
Lioba Vilarasau i Clotet

Recurs aportat
Recurs extret de la revista estris núm. 195

Paraules relacionades
passaparaula qualitat autoestima

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC