EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
19 de Juny de 2019
| Ja som 11262
El petit món

Per a la realització d’aquesta activitat, prèviament, hem d’escollir els temes que volem tractar (escola, menjar, roba, música...) i les regions que volem treballar. Així doncs, per a cada tema i regió crearem una targeta.

 

Per començar l’activitat, dividirem els participants en grups (tants com monitors, ja que cada grup serà guiat per un monitor).

 

L’activitat es desenvoluparà en diferents rondes d’investigació (tantes com temes). Per iniciar cada ronda s’agafarà a l’atzar un dels temes, al mateix temps que s’assigna una regió a cada grup.

 

Cada grup ha de cercar la màxima informació possible (a la xarxa) sobre la regió i el tema que li ha tocat per tal de confeccionar una targeta informativa.

 

Una vegada acabada cada ronda, el grup explicarà a la resta què han descobert tot penjant la targeta informativa sobre la regió al mapa. I creant un teranyina de llana (un color per tema) que uneixi les diferents regions.

 

Avaluació

Posada en comú de les diferències i igualtats dels temes tractats a cada regió.

El petit món
Comparteix
El petit món

Descripció

Gràcies a les noves tecnologies podem afirmar que la globalització resulta un fenomen cada vegada més palpable. Ens permet viatjar a qualsevol part del món. Més enllà de les xarxes socials, resulta un recurs interminable per satisfer totes les nostres curiositats i l’hem d’aprendre a exprimir amb els nens i joves.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

Gestionar l’ús de les TIC en el lleure.

 

Objectius per als infants o joves: 

Desenvolupar la curiositat per conèixer altres realitats.

Treballar en equip amb un objectiu comú.

Nombre de participants
De 8 a 12 persones

Espai
Amb connexió a internet

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)

Tipus de recurs
Interior, Mitjans, Grans

Temàtica
Educació per al desenvolupament Cooperació

Durada
2 hores

Material necessari

Mapa del món, llana de colors, cinta adhesiva, fulls de colors, retoladors, targetes (temes i llocs), telèfon, ordinador, tauleta amb connexió a Internet (tantes com grups).

Autor
Sara Guirado

1 comentari
YOLANDA ESTANY 07/11/13 - 18:39h
INFORMACIO DE COM TREURE'M EL TITUL DE DIRECTOR DE LLEURE UNA PART ONLINE JA TINC EL DE MONITORA
COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 226
El Centre d’Interès desglossa la idea que el voluntariat i l’associacionisme...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC