EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
04 de Abril de 2020
El semàfor dels tweets

INTRODUCCIÓ

En aquesta dinàmica pretenem fomentar l’esperit crític vers les xarxes socials decidint el grau de credibilitat, informació i veracitat, de diferents tuits referents a diverses notícies. Primer, dividirem els joves en grups de tres. A cada grup li donarem una cartolina dinA4 vermella, una taronja i una verda. Un cop estigui tot repartit, el monitor llegirà dues notícies reals.

 

DESENVOLUPAMENT

Un cop llegides, els diferents grups hauran d’inventar-se 6 tuits que enganxaran a les diferents cartolines depenent del grau de credibilitat, informació i veracitat que li donen. A cada cartolina hi han d’anar 2 tuits diferents, un de cada notícia llegida, entenent que la vermella representa els tuits “dolents”, la taronja els tuits “a la corda fluixa” i la verda, aquells tuits que considerem adequats dins del món de la comunicació i la informació.

 

AVALUACIÓ

Un cop enganxats, cada grup els exposarà davant la resta i explicaran per què han decidit enganxar-los en una cartolina o en una altra. El monitor pot comparar aquests tuits amb d’altres de reals sobre la mateixa notícia. Per acabar, farem un petit debat tots junts al voltant d’aquestes preguntes:

- Quan ens fiquem a Twitter o qualsevol xarxa social, tenim un esperit crític vers allò que llegim, o ens ho creiem tot?

- Comprovar que nosaltres, persones anònimes i sense professionalitat en el camp de la comunicació i el periodisme, podem difondre qualsevol notícia i informació.

- Veure que, en aquest cas Twitter, es una xarxa social que per la seva limitació de caràcters dificulta la bona exposició dels esdeveniments, tot i que això no vol dir que no se’n pugui fer un bon ús.

Núria Frago
Comparteix
Núria Frago

Descripció

En aquesta dinàmica analitzarem un conjunt de piulades sobre diferents notícies i haurem de valorar el seu grau informatiu i de credibilitat.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

 - Fomentar la participació i motivació entre els joves.

- Ser capaç de moderar el debat final de la dinàmica.

- Cohesionar el grup de joves.
 

Objectius per als infants o joves:

- Potenciar l’esperit crític vers les xarxes socials.

- Descobrir que la informació de les xarxes pot estar molt manipulada.

- Millorar la presa de decisions.

- Reflexionar sobre la pròpia conducta.

- Millorar l’expressió oral i escrita.

Nombre de participants
Com més millor. A partir de 14 anys.

Espai
Una sala o espai obert amb espai suficient per dividir-nos per grups.

Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Interior, Joves, Dinàmiques

Temàtica

Durada
Entre 30 i 45 minuts.

Material necessari

Cartolines vermelles, taronges i verdes, folis, llapis i cola.

Autor
Sergi Guiu

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 231
Parlem de com fer del lleure un espai encara més inclusiu amb equips educatius que...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC