EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
11 de Agost de 2020
El semàfor dels tweets

INTRODUCCIÓ

En aquesta dinàmica pretenem fomentar l’esperit crític vers les xarxes socials decidint el grau de credibilitat, informació i veracitat, de diferents tuits referents a diverses notícies. Primer, dividirem els joves en grups de tres. A cada grup li donarem una cartolina dinA4 vermella, una taronja i una verda. Un cop estigui tot repartit, el monitor llegirà dues notícies reals.

 

DESENVOLUPAMENT

Un cop llegides, els diferents grups hauran d’inventar-se 6 tuits que enganxaran a les diferents cartolines depenent del grau de credibilitat, informació i veracitat que li donen. A cada cartolina hi han d’anar 2 tuits diferents, un de cada notícia llegida, entenent que la vermella representa els tuits “dolents”, la taronja els tuits “a la corda fluixa” i la verda, aquells tuits que considerem adequats dins del món de la comunicació i la informació.

 

AVALUACIÓ

Un cop enganxats, cada grup els exposarà davant la resta i explicaran per què han decidit enganxar-los en una cartolina o en una altra. El monitor pot comparar aquests tuits amb d’altres de reals sobre la mateixa notícia. Per acabar, farem un petit debat tots junts al voltant d’aquestes preguntes:

- Quan ens fiquem a Twitter o qualsevol xarxa social, tenim un esperit crític vers allò que llegim, o ens ho creiem tot?

- Comprovar que nosaltres, persones anònimes i sense professionalitat en el camp de la comunicació i el periodisme, podem difondre qualsevol notícia i informació.

- Veure que, en aquest cas Twitter, es una xarxa social que per la seva limitació de caràcters dificulta la bona exposició dels esdeveniments, tot i que això no vol dir que no se’n pugui fer un bon ús.

Núria Frago
Comparteix
Núria Frago

Descripció

En aquesta dinàmica analitzarem un conjunt de piulades sobre diferents notícies i haurem de valorar el seu grau informatiu i de credibilitat.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

 - Fomentar la participació i motivació entre els joves.

- Ser capaç de moderar el debat final de la dinàmica.

- Cohesionar el grup de joves.
 

Objectius per als infants o joves:

- Potenciar l’esperit crític vers les xarxes socials.

- Descobrir que la informació de les xarxes pot estar molt manipulada.

- Millorar la presa de decisions.

- Reflexionar sobre la pròpia conducta.

- Millorar l’expressió oral i escrita.

Nombre de participants
Com més millor. A partir de 14 anys.

Espai
Una sala o espai obert amb espai suficient per dividir-nos per grups.

Edats
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Interior, Joves, Dinàmiques

Temàtica

Durada
Entre 30 i 45 minuts.

Material necessari

Cartolines vermelles, taronges i verdes, folis, llapis i cola.

Autor
Sergi Guiu

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 233
Coneixem una de les activitats estrella de l’educació en el lleure, els campaments...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC