EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
13 de Novembre de 2019
Tu també tens por?

INTRODUCCIÓ

Cada infant haurà d’escriure en un paper alguna situació o alguna cosa que li produeixi incertesa o por.

 

DESENVOLUPAMENT

Després, els papers es posaran en una pila i s’aniran llegint d’un en un. Mai es dirà la persona que ha escrit el missatge (si no ho fa de forma voluntària) i entre tots es buscaran possibles solucions per poder superar aquesta por. Per realitzar el tancament de la sessió, cada infant haurà d’escriure en una cartolina una frase que expressi què és per a ell o ella la valentia. Aquestes frases quedaran enganxades en algun suro del centre.

 

AVALUACIÓ

Per finalitzar la dinàmica, el grup d’educadors realitzaran una reflexió al voltant de les pors. L’objectiu de la reflexió és que tots els infants entenguin que tothom té alguna por i que aquestes es poden superar sent conscients que es pot demanar ajuda.

 

pors
Comparteix
pors

Descripció

Dinàmica de grup per fer front a les pors individuals.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

  • Identificar les principals pors que pateixen els infants del grup.
  • Ajudar els infants a identificar les seves pors.
  • Afavorir l’empatia entre els membres del grup.

Objectius per als infants o joves:

  • Aprendre a identificar les pròpies pors.
  • Potenciar l’autoconeixement.
  • Desenvolupar estratègies per poder fer front a les pors.

Nombre de participants
Indiferent

Espai
Una sala

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)

Tipus de recurs
Interior, Mitjans, Grans, Joves, Dinàmiques

Temàtica
Equip Psicología

Durada
1'5 hores

Material necessari

Fulls blancs, bolígrafs, cartolines de colors i retoladors.

Autor
Sònia López

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC