EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
06 de Desembre de 2019
La lluna i les gràcies

INTRODUCCIÓ

Farem una rotllana i escollirem diversos voluntaris perquè abandonin la sala. El dinamitzador explica als que es queden que cadascú, en el moment en què se li passa el llapis, ha de dibuixar una lluna “a l’aire”. Un cop dibuixada, la resta de participants hauran d’aplaudir o criticar-ho negativament. Aquest criteri es durà a terme segons el monitor/a o l’infant que rep el llapis doni les gràcies o bé decideixi no fer-ho.

 

DESENVOLUPAMENT

Cada participant entra d’un en un. D’aquesta manera la dinàmica dura més. Si algun participant no entén per què els membres de la rotllana actuen d’una forma a d’una altra, ho ha d’acabar descobrint per poder entrar a la rotllana i dir el motiu que porta a l’aplaudiment o bé al rebuig de la lluna dibuixada pels altres membres.

 

AVALUACIÓ

Un cop han fet el joc tots els voluntaris i, tant si han descobert el per què de l’actitud de la resta de participants com si no ho han fet, hem de debatre i reflexionar sobre: la importància de dir gràcies, si normalment donem les gràcies, si dir gràcies implica major acceptació del nostre entorn, com ens sentim quan la gent ens aplaudeix o quan ens valoren negativament, com ens sentim quan ens donen les gràcies...

lluna
Comparteix
lluna

Descripció

En aquesta dinàmica es vol demostrar com a partir de donar les gràcies o de no fer-ho, la gent té una actitud diferent vers aquesta persona.  

Objectius

- Treballar l’educació que ha de tenir una persona vers la societat.

- Cohesionar el grup de monitors/es o d’infants.

- Fomentar la capacitat d’anàlisi i d'observació.

- Crear un clima distès, positiu i de diversió entre els participants.

- Reflexionar sobre la pròpia conducta.

Nombre de participants
Mïnim 5 persones.

Espai
Indiferent

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)

Tipus de recurs
Jocs curts, Interior, Exterior, Mitjans, Grans

Temàtica
Valors Equip

Durada
15 minuts.

Material necessari

Un llapis.

Autor
Sergi Guiu

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 228
L'educació en el lleure és pionera en la innovació pedagògica....
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC