EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
17 de Octubre de 2019
Gimcana de sensacions

Desenvolupament

S’organitza tot el grup en diferents subgrups, d’entre 5 i 6 persones. Els infants han de seguir un recorregut organitzat, on es trobaran diferents jocs-activitats per realitzar.

Els diferents jocs proposats són els següents:

 

1.- El fotògraf: de cada grup, un dels membres és el fotògraf i la resta, models. Cada model ha de fer una postura amb el cos (com si fos una sessió de fotos). El fotògraf ha d’observar amb detall els seus companys. Una vegada ha vist les postures dels companys, el fotògraf tanca els ulls i compta fins a 10, mentre la resta canvia de postura (els que volen). Quan el fotògraf torna a obrir els ulls, ha d’endevinar qui ha canviat la posició i recordar quina era la postura inicial d’aquest.

Material: no hi ha material específic.

Tipus de joc: joc de memòria visual.

 

2.- Quin sabor té?: Es demana als infants que seguin uns al costat dels altres, davant d’un mostrador o tauleta, i se’ls tapen els ulls. El monitor o monitora els fa tastar diferents aliments i ells han d’endevinar quin gust tenen.

Material: tauleta, plats de plàstic; llimones, sucre, sal, cafè; tovalloletes; mocadors.

Tipus de joc: joc de percepció del gust.

 

3.- De què fa olor?: Es demana als infants que seguin i se’ls tapen els ulls. El monitor o monitora els apropa els diferents aliments i ells han d’endevinar de quin es tracta a través de l’olor que desprenen.

Material: tauleta, plat de plàstic; cacau, xocolata, gelat de vainilla, gelat de maduixa; tovalloletes; mocadors.

Tipus de joc: jocs de percepció d’olfacte.

 

4.- Passa la mà: Es col·loquen tots els nens asseguts formant un cercle i se’ls tapen els ulls. Es deixen una sèrie d’objectes al mig de la rotllana i hauran d’anar palpant-los per endevinar què són. Cada vegada que un nen o nena agafi i endevini (o, no) quin objecte és, el tornarà a deixar al centre del cercle perquè estigui a disposició dels seus companys, i n’agafarà un altre.

Material: ós de peluix, cartró, esponja de mar, cabells de nina; mocadors.

Tipus de joc: jocs de percepció tàctil.

 

Avaluació

 

Les activitats han de permetre treballar “l’espai sensorial” i afectiu de l’infant. A través d’aquesta activitat es promou el treball en equip i la responsabilitat de cada membre del grup de participar i treballar per a un objectiu comú.

Els infants poden sentir-se incòmodes quan estan amb els ulls tapats; per això, el monitor o monitora ha d’aconseguir que el temps en les diferents activitats sigui breu i ha de transmetre confiança en els nens i nenes durant el desenvolupament de les proves.

sensacions
Comparteix
sensac

Descripció
Gimcana per treballar els sentits. Jocs sensorials

Objectius

  • Desenvolupar les capacitats sensorials i motores.
  • Organitzar-se en l’estructura espaciotemporal.
  • Utilitzar el llenguatge corporal.

Nombre de participants
Tants com es vulguin

Espai
Interior /exterior

Edats
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)

Tipus de recurs
Jocs de pistes – gimcanes

Temàtica
Salut i higiene

Durada
1 hora

Material necessari
Taula, plats de plàstic, llimones, sucre, sal, cafè, tovalloletes higièniques, cacau, xocolata, gelat de vainilla, gelat de maduixa, ós de peluix, cartró, esponja de mar, cabells de nina, teles de diferents mides.

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 178

Paraules relacionades
gimcana sensacions sentits descobrir

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 227
El Centre d'Interès se centra en la gestió d’equips de monitors al...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC