EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
17 de Octubre de 2019
La cursa del conte

Introducció


Aquest joc és una competició on guanyarà aquell qui aconsegueixi primer descartar-se de totes les cartes que li han estat assignades.

 

Desenvolupament


Els infants seuen en rotllana. Acte seguit, es reparteixen entre els participants quatre targetes on hi ha el dibuix o la foto d’algun dels protagonistes. Cal que es facin fitxes repetides, però a l’hora de repartir-les cap participant no pot tenir-ne dues d’iguals.

Es comença a llegir un text escrit especialment per a l’ocasió i quan un infant sent el nom del personatge que li ha estat assignat ha de córrer a deixar la targeta corresponent al centre de la rotllana. Com que hi ha participants que tenen la mateixa fitxa, el primer participant que la deixi serà el que podrà descartar-se d’aquella fitxa. Els altres hauran de tornar a seure amb la fitxa que no han pogut deixar al cercle.

Es segueix llegint el text, i els participants aniran desfent-se de les seves targetes. El primer participant que aconsegueixi desprendre’s de totes guanya. Es pot acordar que hi hagi un segon jugador, o bé un tercer. O també, per tal d’incloure-hi a tothom, es pot acabar el joc quan tots els jugadors s’hagin quedat sense targetes.

 

Avaluació


Com que es tracta d’una activitat col·lectiva, és força recomanable que hi participi com més gent millor. És important que els participants tinguin respecte pels seus companys, ja que si no es poden acabar fent mal, i que desenvolupin l’activitat en silenci per tal de poder sentir la veu del narrador.

És interessant que en acabar l’activitat es repassi amb els infants quins personatges els han estat assignats i quin paper juguen dins la història narrada. Si la història es llegeix a posteriori, se’ls hi pot introduir explicant-los què representen els personatges dins la història que llegiran.

 

 

L'espai ha de ser suficientment ampli per tal que tots els participants hi càpiguen asseguts en rotllana.

conte
Comparteix
conte

Descripció
L’objectiu d’aquesta activitat és que els infants s’apropin i coneguin els personatges d’alguna història que vulguem treballar tot divertint-se, ja que s’hauran de moure i competir entre ells.

Objectius

  • Treballar en equip.
  • Conèixer els personatges d’una història.
  • Interessar-se per una lectura en concret.
  • Cohesionar el grup.
  • Desenvolupar la capacitat d’atenció.

Nombre de participants
Mínim 4, però com més participants hi hagi, més divertida serà l'activitat. També serà necessari un director de joc.

Espai
Interior /exterior

Edats
Petits (4-8)
Mitjans (9-11)

Tipus de recurs
Narració – expressió, Interior

Temàtica
Literatura

Durada
El que dura el text, tot i que ho podem anar repetint a diferents velocitats, i el joc dependrà del nombre de participants.

Material necessari
El text d’un conte on apareguin diferents personatges, el nom dels quals es repeteix de forma reiterativa.

Autor
Oriol Toro i Camprodon

Recurs aportat
Recurs publicat a la revista Estris núm. 186

Paraules relacionades
animar lectura conte

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 227
El Centre d'Interès se centra en la gestió d’equips de monitors al...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC