EL PUNT DE TROBADA DEL LLEURE EDUCATIU I L'ACCIÓ SOCIAL
21 de Agost de 2019
Et reconec...

Introducció

Vivim en un món que sovint ens porta a pensar en un mateix i, a vegades, ens costa reconèixer el que tenim al nostre costat i les potencialitats que ens envolten. Amb aquesta dinàmica es pretén aconseguir un espai de creació on els infants puguin expressar tot allò que veuen en l’altre, així com descobrir les pròpies potencialitats que els altres veuen en ells d’una manera subtil, tot a través de l’art.

Desenvolupament


Per començar la dinàmica-taller, els infants seuen per parelles un davant de l’altre amb el material enmig de la taula. Cada infant disposa d’una cartolina on hi ha dibuixada una silueta d’un infant. Abans de començar es pot explicar que durant aquella estona els infants esdevindran artistes i, d’aquesta manera, tal com fan els grans artistes, han d’intentar plasmar a la cartolina la persona que tenen al davant. Per fer-ho, s’hauran de concentrar i això implica que hauran d’estar en silenci, intentant no interactuar amb la parella, tot agafant i fent ús del material que tenen a la taula.

Un cop donades les indicacions, l’educador o educadora ha de tenir un paper d’acompanyament, observant en tot moment les diferents parelles, per tal d’evitar, si és el cas, una burla o bé donar suport a aquells infants que ho requereixin. La sessió pot anar acompanyada de música que convidi a un estat d’ànim de tranquil•litat.


Avaluació


Un cop van finalitzant, els infants deixen en un espai les cartolines, a fi de crear un espai comú on es puguin veure totes les “obres d’art”. És recomanable deixar un temps de distensió abans de fer una observació conjunta, ja que han estat una estona de molta concentració.
En el moment del tancament l’educador o educadora pot triar si la dinàmica finalitza amb l’observació i presentació de totes les obres d’art per parelles o bé amb una ronda de preguntes com: Què és el que més t’ha agradat veure en l’altre? T’identifiques amb aquesta obra d’art? I totes aquelles preguntes que convidin a la reflexió sobre el reconeixement d’un mateix i de l’altre.
Es tracta d’una dinàmica-taller que pretén crear un clima càlid en el grup tot potenciant el descobriment d’un mateix i de l’altre.

reconec
Comparteix
reconec2

Descripció
Dinàmica-taller per a treballar l’empatia i el reconeixement mutu a través de l’art.

Objectius
• Identificar el company o companya.
• Desenvolupar l’empatia.
• Prendre consciència de l’altre i d’un mateix.

Nombre de participants
Grups com a molt de 20 infants. Ha de ser nombre parell.

Espai
Interior, amb taules i cadires

Edats
Mitjans (9-11)
Grans (12-15)
Joves (16-18)

Tipus de recurs
Mitjans, Grans, Joves

Temàtica
Art i manualitats / arts plàstiques

Durada
1h 30 min

Material necessari
Cartolines tipus A3 per a cada participant on hi ha dibuixada una silueta (fins a les espatlles), i tots els retalls de cartolines, papers, diaris, revistes... que tingueu. Poden ser variats i amb diferents textures i colors. També és necessari tisores, colors, pega, etc.

Autor
Ariadna Jara Còrcoles

Recurs aportat
Recurs publicat a la RevistaEstris núm. 190

Paraules relacionades
descobrir art reconec

COMENTA
* Camps obligatoris
Estris.cat us anima a comentar els articles publicats alhora que us demana de fer-ho amb ànim constructiu i des del sentit comú, per la qual cosa es reserva el dret de no publicar els comentaris que consideri inapropiats, que continguin insults i/o difamacions. La publicació dels comentaris no serà automàtica sinó posterior a la seva validació, i aquests reflectiran en tot cas l'opinió dels lectors i no de la publicació. El sistema emmagatzemarà els comentaris junt amb la vostra direcció IP
REVISTA ESTRIS NÚMERO 226
El Centre d’Interès desglossa la idea que el voluntariat i l’associacionisme...
 
Editat per: Fundació Pere Tarrés
En conveni amb: Ministerio de Sanidad, Servicios sociales e Igualdad Generalitat de Catalunya Diputació de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Amb la col·laboració de: APPEC