OPINIÓ

Xavi Nus

President del MCECC - Fundació Pere Tarrés

07.02.19
Bons lideratges, bons responsables

Temps de lectura: 2 minuts

Fa dies que les entitats de lleure han iniciat les seves activitats de curs. Els caps de setmana els equips educatius organitzen activitats pels infants i joves, equips de persones (monitors/es) compromeses, coherents i responsables amb la seva tasca. Perquè els projectes de les entitats de lleure i els equips funcionin correctament, es fa necessari un bon lideratge, encapçalat per una persona que sense necessitat de sobresortir i destacar sobre la resta, vetllarà pel bon funcionament i desenvolupament de l’activitat, la bona entesa i la cohesió de l’equip, estant atent a les necessitats que vagin sortint. Quan parlem d’aquest lideratge en les entitats de lleure, parlem del responsable. Necessitem responsables amb: 

  • Vitalitat, essent capaç de despertar l’entusiasme de la resta de l’equip.
  • Respecte, empatia i interès pels altres.
  • Confiança i coneixement del seu equip per tal de poder vetllar per una bona assignació de les tasques buscant la complementarietat entre el monitors/es i potenciant les habiltiats de cadascú. Ha de vetllar pel bon encaix de totes les peces.
  • Bon comunicador, sabent exposar amb paraules clares i senzilles les idees que s’han exposat, per tal d’arribar a acords i avançar en la bona entesa de l’equip.
  • Coherent en la seva manera d’actuar i ser.
  • Coneixement i formació en les tasques a desenvolupar.
  • Convicció amb el projecte, ha de tenir molt clar el rumb del projecte i creure-hi. 

Necessitem bons lideratges en els centres, que seran bons responsables! En aquest número parlarem sobre la figura d’aquests responsable del centre, les seves funcions, perfil, tasques, etc. Esperem que serveixi per reflexionar i millorar la seva tasca.

ETIQUETES

Educació en el lleure

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: