OPINIÓ

Redacció Estris

Equip de redacció d'Estris.cat

31.03.20
Les entitats d’educació en el lleure bolcades en la creació d’activitats per superar el confinament

Temps de lectura: 3 minuts

Des del primer dia que es va declarar l’estat d’alarma a tota Espanya i les posteriors mesures de confinament arran de la crisi sanitària provocada pel COVID-19, conegut popularment com a Coronavirus, van sorgir doshastags que han salvat la sobredosi d’avorriment de molts infants i adolescents de Catalunya i per què no, també la paciència i falta d’idees de moltes famílies.  

Tant el coixinet d’ #esplaiacasa com el del #cauacasa han viatjat per moltíssims comptes i perfils de caus i centres d’esplai, que s’han empescat una i mil maneres per portar el lleure a casa. Des de l’Estris.cat, sempre pendents i al costat de les vivències col·lectives i dels anhels de transformació social de les entitats d’educació en el lleure, tant significatives pel futur del nostre país, volem fer un especial agraïment a totes les monitores, monitors i caps d’agrupament que han decidit continuar la seva tasca de monitoratge -de forma virtual- pensant eixos d’animació, presentant manualitats, motivant la realització de gimcanes familiars, explicant contes o proposant reptes musicals per a adolescents, entre d’altres. 

L’èxit d’aquestes iniciatives ha estat rotund i ha acaparat les xarxes socials, i si volguéssim fer una llista no acabaríem mai, de debò, no acabaríem mai. És per aquest motiu que us explicarem de forma generalitzada algun exemple: 

  • Fabricació de cabanyes amb teles i llençols o bivac familiar al menjador utilitzant la màrfega i el sac de dormir. 
  • Joc de pistes o Scaperoom virtual per diferents habitacions d’un pis. 
  • Jocs d’enginy amb els fulards (posar-se’l sense mans, passar-lo de la boca al cap, fer-ne el nus amb els peus…). 
  • Concurs de postres, on només es puntua la presentació i l’emplatat! 
  • Concursos i jocs de paraules sobre experiències viscudes amb el cau o l’esplai. 
  • Activitats per fer exercici físic com sessions de zumba al balcó, ioga a l’habitació, esport amb paper de wàter, moviments per a fer cardio amb objectes de la llar… 
  • Fabricació i dinamització de jocs de taula petits, grans i gegants! 
  • Nits de guitarra i altres instruments, karaokes o Talents Show! 
  • Endevinalles i preguntes sobre l’infantesa i la vida dels monitors/es o caps.
  • Experiments científics amb productes que utilitzem a casa.

ETIQUETES

Covid-19 Monitors Esplai

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: