Equip de redacció d'Estris.cat
16.12.20
Volem innovar?
Temps de lectura: 2 minuts
La innovació ha de sorgir d’una necessitat de canvi compartida pels educadors i educadores d’un equip. Només així tindrà sentit encetar processos d’introducció de millores i aconseguireu els resultats desitjats.
Aquest qüestionari et farà saber si l’equip educatiu està disposat a ser innovador! Puntueu de l’1 al 4 (1 = gens, 2 = poc, 3 = bastant, 4 = molt) cada pregunta i sumeu les puntuacions per saber si voleu innovar o bé no en teniu necessitat.
Ens agradaria ser més flexibles en la distribució dels grups, no fer-ho sempre en funció de l’edat.
Voldríem inventar nous espais de creació lliure.
Creiem que hem de potenciar l’autonomia dels infants, posar èmfasi en l’aprenentatge per descobriment i no dirigir-los tant.
Ens volem replantejar l’ús dels càstigs com a mesura per establir límits.
Ens hem plantejat que els infants escullin per interessos com volen passar els dies de colònies, campaments o què voldran fer a l’activitat del dissabte.
Ens agradaria aprendre noves maneres de presentar activitats, anar més enllà del teatret del centre d’interès o l’eix d’animació.
Ens agradaria introduir una metodologia d’aprenentatge-servei amb altres entitats del barri/poble.
Volem reconèixer l’esforç dels infants, però sense caure en el premi.
Volem donar una volta al tipus de materials que utilitzem. Qüestionar-nos l’ús que en fem.
Potenciem la interrogació contínua de la nostra tasca llegint, fent debats, formant-nos i aspirant a acumular anys d’experiència en el lleure.
Sigui quina sigui la vostra puntuació, no oblideu que l’educació en el lleure és un referent per a altres àmbits educatius! En això ja hi tenim molt de guanyat!
Puntuacions:
40 a 30: Volem innovar. Comencem el procés reflexiu!
30 a 20: La majoria vol innovar, però si tot l’equip no hi està d’acord ens serà molt difícil dur-ho a terme.
20 a 10: Encara tenim molts dubtes, i si ens informem?
10 a 0: Ara per ara, l’equip no té la necessitat ni la voluntat d’innovar.