Participants: Entre 10 i 25 participants
Edats:
Mitjans (9 - 11 anys)
Espai: Exterior i que es pugui netejar amb mànega, o que no importi que es taqui.
Durada: 1 hora
Descripció:
Com avaluar de forma divertida
Aquesta activitat es realitzarà l’últim o el penúltim dia de colònies o de campaments. Es reuniran els infants i se’ls explicarà que la seva opinió és igual important que la dels monis i que per aquest motiu es fa aquesta activitat. Per això, es crearà un espai on poden expressar lliurement el que els hi ha agradat i quines coses es podrien millorar d’aquestes colònies o campaments per a l’any següent.
A continuació es proposen diferents ítems a valorar, però cada equip pot adaptar-los segons les necessitats de cada grup: relació amb el grup d’edat, relació amb tots els infants de les colònies, relació amb els monitors/es, activitats, àpats, espais, centre d’interès, ordre a les habitacions, higiene, entre d’altres.
Es penjarà un paper d’embalar gran i escriurem el títol de cada ítem a valorar. Els infants tindran tres opcions de color a triar: un color significarà què cal millorar, un altre què ha estat bé i el tercer què li ha encantat. El/la moni dirà l’ítem en veu alta i els infants hauran d’agafar amb la xeringa una mica de pintura (del color amb el qual volen valorar) i disparar el full. Posteriorment, es passarà al següent ítem, així fins a tenir-los tots pintats.
Un cop s’ha acabat de valorar, els infants i joves s’apartaran per poder veure quin color predomina l'ítem treballat i analitzar així què cal millorar i què els ha encantat de les colònies o campaments.
Per últim, s’asseuran en rotllana i serà el moment d’expressar per què han valorat el que han valorat, sempre guiant-se des d’una posició calmada i tranquil·la, donant confiança a l’infant perquè es pugui expressar lliurement.
Serà un moment de conèixer si els objectius de les colònies o campaments s’han complert. Aquesta és una activitat on escoltar l’infant és el més important. Per tant, serà important donar-li valor a la seva veu i prendre nota dels suggeriments que poden aportar per les següents colònies. L’avaluació es fa mitjançant l’observació dels infants i joves veient si tots han comentat quelcom, o si no han volgut dir la seva opinió, si hi ha hagut algun conflicte i com s’ha resolt, etcètera.