Participants: L'equip educatiu
Edats:
Monitors/es
Espai: Una sala àmplia on càpiguen tots els participants
Durada: Entre 25 i 45 minuts
Descripció:
Dinàmica de coneixement del grup de treball per tal de conèixer i definir millor les tasques que ha de realitzar cada persona.
Objectius per als monitors/es:
Dos pots
Paper
Bolígraf
Amb aquesta dinàmica es busca descobrir com són les persones per decidir quines tasques, funcions o responsabilitats pot assumir cada persona dins de l’equip.
Hi haurà un dinamitzador/a i la resta de participants es posaran en rotllana i agafats de les mans. El dinamitzador/a de la dinàmica dirà:
D’aquesta manera, quan es doni la instrucció, la resta de participants l’han de seguir. Abans de començar podem restringir les paraules en: dins, fora, dreta, esquerra, avall, amunt, etcètera. També serà competència del dinamitzador/a dir com es duran a terme aquestes accions: fent salts, passes, voltes o que mai ens podem deslligar, etc.
Exemple 1:
I així amb esquerra, fora, dreta, avall, etc.
Exemple 2:
També podem posar-hi variants un cop que la dinàmica oficial no doni més de si i estigui ben apresa.
1. Dinamitzador/a: Cada persona de la rotllana tindrà un nombre parell o senar.
2. Dinamitzador/a: Tothom de cara a la paret repartits/es per la classe, i penseu dues opcions: groc o verd a tall d’exemple. Quan el dinamitzador digui l’acció, els grocs s’han de trobar al centre, agafar-se de les mans en una rotllana fer el contrari del que jo digui i dir el que jo digui!. Els verds també us heu de trobar al centre, agafar-vos de les mans en una rotllana i heu de fer i dir el contrari del que jo digui!
A partir de l’observació individual i col·lectiva, coneixerem com actua cada persona individualment i de grup quan posem un repte nou.