Participants: Indiferent (la dinàmica es fa per parelles)
Edats:
Monitors/es
Espai: Interior (preferiblement dins la sala d’activitats de la nostra entitat)
Durada: 1 hora, aproximadament
Descripció:
Dinàmica de presentació adreçada a l’equip educatiu per donar la benvinguda a una nova monitora amb necessitats educatives especials (NEE).
Per als monitors/es:
Per tal de donar la benvinguda a una nova monitora amb NEE dins l’equip educatiu farem una dinàmica amb l’objectiu de dur a terme la primera presa de contacte de l’equip amb la nova incorporació, ajudant-la a orientar-se dins l’espai i a conèixer l’organització de l’entitat.
Pintem cada capsa d’un color: verd, blau, groc i vermell. Cadascuna contindrà una pregunta i les distribuirem per l’espai.
La verda tindrà com a títol Qui sóc? i les participants posaran anònimament a les targetes alguna cosa que les descrigui per ficar-la dins la capsa. Es farà el mateix amb totes les capses: la blava preguntarà Què puc aportar a l’equip o entitat?, la groga Què espero de l’equip o entitat? i la vermella Quines pors o dubtes tinc? Les respostes es poden dibuixar, escriure o fer amb pictogrames.
Distribuirem l’equip per parelles que hauran de col·laborar per deixar les respostes a cada capsa. Per fer-ho, hauran de passar diferents proves:
1. Un membre de la parella té els ulls tapats i l’altre l’ha de guiar fins a la capsa sense agafar-lo.
2. La parella ha d’arribar fins a la capsa amb els braços i peus lligats entre ells.
3. Fer una carrera de relleus amb la particularitat que només poden tocar dues mans i dos peus a terra.
4. Només es podrà deixar la resposta dins la capsa si fas riure la teva parella.
Un cop tothom hagi deixat les respostes, seuran en rotllana amb les capses al mig i un cabdell de llana. Un per un agafaran una targeta de la capsa i intentaran esbrinar de qui és. Quan ja se sàpiga, la persona que ho ha esbrinat es quedarà un tros de llana i l’hi llençarà el cabdell al propietari de la targeta. I, així, successivament. Al final, es formarà una teranyina entre els participants gràcies al fet que ningú ha deixat anar el seu fil de llana. El conjunt simbolitza que ens necessitem els uns als altres perquè l’equip funcioni. Per acabar, penjarem les targetes amb el fil a la sala de monitors/es.
L’avaluació de la dinàmica es realitzarà de manera assembleària exposant com ens hem sentit i què hem après. Cal que prenguem acta.