Participants: Infants a partir de 8 anys
Edats:
Mitjans (9 - 11 anys) - Grans (12 - 15 anys) - Monitors/es
Espai: Una sala
Durada: 1 hora i mitja
Descripció:
Dinàmica de grup per reflexionar al voltant de les etiquetes
Per als monitors/es:
Per als infants o joves:
Targetes amb etiquetes
Dividirem als infants en petits equips. A cada grup li donarem diferents targetes que faran referència a etiquetes que descriguin la personalitat de les persones: divertit, intel·ligent, barroer, vergonyós, solidari, mentider, nerviós, antipàtic, etc. Els infants hauran de llegir amb atenció aquestes etiquetes i classificar-les en positives o negatives.
Una vegada tots els grups hagin realitzat aquesta classificació, es farà una posada en comú dels resultats. Després, els monitors i monitores animaran els infants a explicar si ells/elles creuen que posar etiquetes als altres és positiu o negatiu i com poden afectar aquestes etiquetes a les persones a qui els les posem. Després de l’argumentació, s’animarà els infants a explicar si en alguna ocasió a ells els han posat alguna etiqueta i com es van sentir.
Per finalitzar la dinàmica, el grup d’educadors farà una reflexió al voltant de les etiquetes i com aquestes poden fer mal a l’autoestima de les persones.