Participants: Adolescents i joves
Edats:
Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys) - Monitors/es
Espai: Sala espaiosa i còmoda
Durada: Dues hores i mitja
Descripció:
Visionat i reflexió al voltant de la pel·lícula 'Honeyland' (Oscar al millor documental 2020). Coneixent la realitat de la protagonista entendrem la relació entre allò personal, local i, finalment, global.
Per als monitors/es:
Per als infants o joves:
Un dia rúfol seria idoni per proposar un cinefòrum al grup d’adolescents o joves de l’esplai. Sovint acceptem les 3 R (reduir, reutilitzar i reciclar) com una màxima per quedar-nos tranquils, fent alguna cosa per millorar el medi ambient. El problema esdevé quan ens conformem amb el consum responsable.
Si fem una anàlisi més àmplia de la realitat veiem com, per molt que corregim actituds individuals, la solució a la destrucció del planeta passa per prendre decisions polítiques col·lectives. És a dir, que és necessari forçar un canvi perquè aquells que tenen el poder prioritzin el planeta i la vida per sobre dels interessos econòmics particulars.
Visionat de la pel·lícula i posterior debat.
Hi ha moltes pel·lícules que ens conviden a la reflexió del tema, com per exemple Planet Earth / Human Planet (sèrie documental de la BBC, 2011), Angry Inuk (2016), The Salt of the Earth (2014), La Marche de l’empereur (2005)... Totes aquestes pel·lícules estan disponibles a la plataforma online filmin.es i són destacables tant pel seu contingut com per la forma cinematogràfica.
Sempre que sorgeix el debat és important que tothom es pugui expressar i és feina del moderador estar especialment atent per equilibrar les desigualtats d’un debat oral. Per exemple, es pot limitar el torn de paraula a les persones que més estona parlen, promoure dinàmiques sanes com el to tranquil i tallar les actituds dolentes com alçar la veu, assenyalar, aixecar-se...