Participants: A partir de 5 participants
Edats:
Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys) - Monitors/es
Espai: Interior / exterior
Durada: 45 min - 1 h
Descripció:
Activitat per facilitar la comprensió de l’altre i conscienciar sobre les desigualtats socials.
Abans de començar aquesta activitat heu d’explicar als participants que se’ls demana que es posin en la pell d’un altre. Se’ls ha de dir que són una altra persona i hauran de fer servir la imaginació per poder respondre les preguntes com si fossin aquella persona.
Doneu les targetes, una per a cada participant. Tres participants han de tenir targetes que els representin a ells mateixos. Ningú no ha de dir quin paper li ha tocat.
Poseu els participants en fila i, perquè comencin a posar-se en el seu rol, feu-los una sèrie de preguntes. Així es començaran a crear una imatge d’ells mateixos i de les seves vides.
Les preguntes seran del tipus següent: Com va ser la teva infància? Com era casa teva? Quina mena de feina tenien els teus pares? Com és la teva vida ara? On et trobes amb els amics? On vius ara? Quant guanyes cada mes? Què fas per vacances? Ets feliç? Et fa por alguna cosa?
Aneu llegint un llistat de situacions i casos un per un. Cada vegada que contestin “sí” hauran de fer un pas endavant.
Feu una pausa entre cada frase perquè els participants vegin on estan situats en relació als altres. Al final, convideu a tothom a mirar la seva posició final.
Demaneu als participants com s’han sentit i què ha passat. Després parleu sobre els temes que han anat sortint i què han après. Els podeu fer preguntes com ara les següents:
L’activitat es pot complementar llegint històries reals d’infants que han sofert situacions complicades durant la seva vida.