Participants: Tants com es vulguin
Edats:
Grans (12 - 15 anys)
Espai: Interior / exterior
Durada: 45 minuts
Descripció:
Adaptació d’una activitat per analitzar com van madurant els joves dels nostres grups a partir de preguntes que poden sorgir dels canvis que estan vivint.
És una activitat per a preadolescents per analitzar els seus canvis, potenciar l’autoobservació i la capacitat de ser crítics amb si mateixos i amb els altres, acceptant el punt de vista dels seus iguals. Calen dos espais, en un deixarem un mirall i a l’altre farem la reunió. En aquest segon espai posarem dues capses on posi ABANS i ARA, papers i llapis per escriure o dibuixar.
Fem seure el grup en forma de cercle mentre que en un altre lloc hi posem el mirall. Diem que parlarem d’algú que encara han de conèixer i que serà important per a la seva vida.
Han de sortir d’un en un allà on hi ha el mirall, on trobaran les pistes per saber de qui parlarem, que es fixin bé com és, i que en tornar no diguin res. Un cop tothom “s’hagi vist”, agafaran un paper i escriuran o dibuixaran (real o simbòlic) allò vist en el mirall, tant exterior com interior. Allò que fa referència al seu passat i al seu present, i ho deixaran a la caixa corresponent. Remarcar que és més important l’interior.
Després s’obren les caixes i es miren els papers. Entre tots han de saber qui ha escrit allò, i dir quins canvis està tenint aquell membre del grup.
És important el rol del monitor per estar atent a les reaccions dels membres del grup, i guiar-los en aquells aspectes on tindran més dubtes de com veuen el seu creixement. També ha d’observar i intervenir en les reaccions que van tenint a partir dels comentaris dels altres.