Participants: Entre 8 i 20 participants. Recomanable a partir de 10 anys.
Edats:
Mitjans (9 - 11 anys) - Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys)
Espai: Preferiblement interior
Durada: 30 minuts (amb reflexió inclosa)
Descripció:
Joc grupal on es reparteixen personatges i d’on sortiran situacions extrapolables a un cas d’assetjament.
Objectius per als monitors/es:
Objectius per als infants o joves:
Millor no canviar el nom als personatges ni dir la paraula “bullying” prèviament, per tal de no convertir l’assetjament en un joc. Ja farem la transferència acabat el joc.
Els jugadors s’asseuen en rotllana. Es reparteixen dues vides per cadascú (cartes o cigrons) i el monitor dirà a cau d’orella els personatges:
L’objectiu del vampir és eliminar el màxim de participants sense ser descobert. Elimina (treu una vida) picant l’ullet. Cada cop que un membre del poble perd una vida ho ha de dir, si es perden les dues vides quedes eliminat. El joc s’acaba quan el detectiu (no perd vides mai) descobreix qui és el vampir.
L’àngel fa recuperar una vida fent el gest del petó amb els llavis. El vampir també pot retornar una vida, convertint algú en vampir còmplice. Ho farà traient la llengua (si vol pot tornar a eliminar-los).
Els còmplices també poden eliminar vides picant l’ullet, però no poden fer nous còmplices. Entre ells es poden treure vides (segurament no ho faran), però mai al vampir original. Si el detectiu encerta un còmplice, aquest ho ha de reconèixer, dir que no és l’original i deixar de fer aquest rol, encara que continua en el joc.
Seurem amb el grup per analitzar com ens hem sentit, què ha passat i l’estratègia de cadascú. Respecteu les normes d’aquesta adaptació, per tal de poder-ho extrapolar a situacions de bullying, i fer-ho donant un missatge adequat. Per un bon aprofitament de la dinàmica, podeu ampliar la informació amb els articles i els recursos del Centre d’Interès.