El gènere per TV

El gènere per TV
Autor: Borja Castellet i Lorán

Participants: Tants com es vulguin


Edats:
Joves (16 - 18 anys) - Monitors/es


Espai: Interior


Durada: 1h 30 min

Descripció:
Dinàmica que pretén deixar entreveure els rols de gènere existents a la nostra societat i comprovar-ne el grau d’acceptació

Objectius

  • Posar sobre la taula la vigència d’alguns dels tradicionals rols de gènere.
  • Identificar i trencar amb els rols tradicionals de gènere més subtils que existeixen encara avui en dia

Material necessari

  • Ordinador
  • Projector
  • Papers
  • Llapis

Introducció

Hem avançat en contra de la discriminació de la dona. Però encara avui els rols continuen vigents, si bé més subtilment.

Desenvolupament

Amb els joves o l’equip de monitors i monitores feu una cerca ràpida per YouTube d’anuncis dels anys seixanta fins a l'actualitat sobre diferents temàtiques: llar, refrescos i begudes, menjar, moda, perfums, bellesa, automobilisme... Tot seguit, plantegeu les preguntes següents: 

  • Qui apareix a l’anunci i a qui va adreçat?
  • Quina imatge es dóna dels homes i de les dones? Us xoca?
  • L’anunci reflecteix la societat?
  • Hi ha hagut algun canvi en els darrers 50 anys?

Amb infants, es pot fer el mateix, però amb pel·lícules de Walt Disney: Blancaneus, Ventafocs, La Bella Dorment, La Sireneta, Aladín, Pocahontas o Mulán.

Avaluació

Els rols reflectits a les pel·lícules o a la publicitat encara estan molt marcats en la societat actual, tot i que potser ara són menys evidents. Tanmateix, la qüestió no és emfasitzar tant això com preguntar-se si aquests rols estan acceptats com a “normals” pels infants i joves.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: