Participants: 2 o 3 grups de 4 i un dinamitzador, depèn del nombre de monitors que tinguem.
Edats:
Joves (16 - 18 anys) - Monitors/es
Espai: Una sala
Durada: Entre mitja hora i una hora, en funció del nombre de persones.
Descripció:
Dinàmica per a reflexionar sobre les diferents tasques i rols que podem desenvolupar a l’esplai.
Objectius per al director/a:
Objectius per a l'equip de monitors/es:
Dinàmica per treballar les diferents tasques que pot desenvolupar una persona dins d’un equip i com n’és d’important cada persona ja que totes les tasques són complementàries. Conèixer-les fa que puguem sentir empatia cap a les persones que desenvolupen aquestes feines.
Situem els monitors en grups de 4 en una taula de manera que tots ells es puguin veure. Al mig de la taula posem les peces de construcció de diferents formes i colors.
Repartim els rols: 1 observador que mira i apunta, no pot intervenir ni parlar; 1 director que dirigeix la feina, només pot parlar, no pot ajudar ni intervenir; 2 constructors que porten els ulls tapats i només poden utilitzar una de les dues mans.
Un cop repartits els rols direm als membres dels diferents grups que tenen 2-5 minuts per a construir una torre. Guanya l’equip que aconsegueixi fer la torre més alta en el temps que haguem pactat. Acabat el temps mirem quin equip ha aconseguit fer la torre més alta i analitzem com ha estat la vivència.
Algunes preguntes per a l’avaluació de la dinàmica són:
Finalment, cal tenir en compte que: