La taronja i la llimona

La taronja i la llimona
Autor: Sergi Guiu

Participants: Mínim 10 persones majors de 6 anys.


Edats:
Mitjans (9 - 11 anys) - Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys) - Monitors/es


Espai: Tant exterior com interior, prou gran per fer una rotllana.


Durada: Entre 10 i 15 minuts.

Descripció:
Joc de coneixença tant per a monitors com per a infants o joves en què una resposta ràpida serà molt important per a l’execució de l’activitat.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

  • Fomentar la participació i motivació entre els infants o joves.
  • Conèixer els diferents membres de l’esplai o grup.
  • Facilitar la primera presa de contacte amb els membres de l’esplai o grup.

Objectius per als infants o joves:

  • Treballar la resposta ràpida.
  • Conèixer els diferents companys de l’esplai o grup.
  • Ser capaç d’obrir-se vers la resta de companys.

Material necessari

  • Cap

Introducció

Primer de tot caldrà fer una rotllana amb tots els participants del joc. Un cop feta la rotllana, tots els membres es presentaran i el dinamitzador demanarà un voluntari perquè es col·loqui al mig. La feina d’aquesta persona serà girar sobre si mateixa i assenyalar una persona del cercle i dir: “TARONJA” o “LLIMONA”. La persona assenyalada, depenent de si el del mig ha dit una fruita o l’altra, haurà de dir ràpidament el nom de la persona que hi ha a la seva esquerra (TARONJA) o dreta (LLIMONA). Si s’equivoca o tarda massa en dir-ho, anirà al mig.

Desenvolupament

Un cop la dinàmica ha estat interioritzada pels participants i la velocitat de resposta sigui suficientment ràpida, començarem a afegir variants. En comptes de dir el nom de la persona, n’haurem de dir l’edat, el lloc de naixement, el color preferit, etc. Una altra variant és que el del mig pot dir, quan vulgui, la paraula “MACEDÒNIA”; això significarà un canvi de posició de tots els membres del cercle.

Avaluació

Quan observem que ja hem dut a terme totes les variants i els participants del joc ja responen amb certa facilitat, podem donar l’activitat per acabada i observar si:

  • Tots els membres del grup és coneixen i saben els noms.
  • Els participants han anat interioritzant les diferents variants que s’han afegit.
  • Els participants s’han mostrat oberts i disposats a deixar-se conèixer per la resta del grup, tot i ser la primera presa de contacte.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: