Participants: De 8 a 20 alumnes.
Edats:
Mitjans (9 - 11 anys)
Espai: Aula o classe.
Durada: Una hora.
Descripció:
L'activitat es presenta com element per reconèixer els diferents tipus d'emocions i alhora ofereix l'espai per poder parlar de les situacions en les que aquestes són viscudes pels adolescents.
Objectius per als monitors/es:
Objectius per als infants o joves:
Es pot iniciar l'activitat a partir d'una lectura significativa i que ens ajudi a introduir el tema que tractem. Una que acostuma a funcionar i que precisament tracta sobre la identificació emocional és "La tristeza y la ira" de Jorge Bucay.
Una vegada presentada l'activitat, intentem exposar les diferents maneres d'escoltar. Ho podem fer a partir d'una pluja d'idees en relació a les diferents situacions en què ells mateixos escolten música (mentre fan esport, quan llegeixen, en un bar, al carrer amb els amics, etc.) Oferim la possibilitat de tancar els ulls i els hi proposem una escolta activa. D'aquesta manera anem presentant les diferents audicions i els demanem que en finalitzar-les escriguin un número referit a la cançó i al costat identifiquin amb quina emoció relacionen la cançó que han escoltat.
En finalitzar les audicions, tornarem a escoltar les cançons i demanarem que els alumnes identifiquin la cançó amb l'emoció que han escrit. En acabar farem una valoració de com s'han sentit i d'allò que més els hi ha agradat i allò que menys.
Observacions:
La tria de les cançons és lliure. Cal tenir en compte, però, que a l'hora de triar-les s'ha de buscar música de contrastos, doncs això afavorirà el reconeixement i la diferenciació dels diferents estats anímics.
Us proposem alguns temes que podeu fer servir: "In the Summer Time" (Mungo Jerry), "El cant del ocells" (tradicional catalana/Pau Casals), "Gonna Fly Now" (Bill Conti. Banda sonora de "Rocky"), "Jamming" (Bob Marley and The Wailers), "The Storm" (Anton Coppola. Banda sonora de "Dràcula").