Participants: Indiferent
Edats:
Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys)
Espai: Una sala
Durada: 30 minuts
Descripció:
En aquesta dinàmica descobrirem com el fet de publicar tweets pot transformar la percepció que es té d’una informació perquè s’ha explicat amb un caire molt subjectiu.
Objectius per als monitors/es:
Objectius per als infants i joves:
En aquesta dinàmica volem prendre consciència que les xarxes socials, concretament Twitter, tenen el perill de caure en una subjectivització i una excessiva síntesi de la informació. El primer que farem serà dividir els membres del grup per parelles o en grups de tres. Un cop estiguin tots separats per la sala (prou separats perquè cada parella o grup pugui treballar amb total independència), el monitor llegirà en veu alta una notícia real d’un cert grau de rellevància social i de qualsevol temàtica.
Un cop el monitor/a hagi llegit la notícia, els membres dels diferents grups tindran aproximadament 15 minuts per redactar un total de dos piulades. Com en els tweets reals, hauran d’escriure 140 caràcters com a màxim. En aquests, hauran d’introduir-hi la informació de la notícia llegida amb anterioritat que ells creguin més important.
Un cop tots els grups o parelles hagin elaborat els seus dos tweets, els passarem a llegir un per un, i el monitor anirà anotant en un full les diferents informacions que cada parella o grup ha decidit incloure en els seus tuits. Per acabar, haurem de reflexionar sobre els següents temes:
1. La informació de cada tuit és diferent o cada parella ha decidit incloure la mateixa informació?
2. Valorar si nosaltres, com a consumidors d’Internet, ens creiem tot el que llegim i si som conscients de la càrrega subjectiva de la informació que ens arriba.
3. Comprovar que nosaltres, persones anònimes i sense professionalitat en el camp de la comunicació i el periodisme, podem difondre qualsevol notícia i informació.
4. Reconèixer que el fet d’haver de reduir tant una notícia, fa a que molta informació important acabi desapareixent.