Participants: Entre 10 i 15 participants
Edats:
Grans (12 - 15 anys)
Espai: Interior / exterior
Durada: 20 minuts
Descripció:
Sovint, quan un infant amb discapacitat intel·lectual entra a formar part d’un grup, la tendència de la resta de membres és relacionar-s’hi segons la característica que defineix la seva discapacitat. Aquesta dinàmica pretén ajudar a veure i reflexionar entorn de la tendència a etiquetar aquests infants dins d’una classificació i sensibilitzar els companys per evitar situacions de rebuig o aïllament social cap a ells.
El monitor o monitora intentarà amb aquesta dinàmica, sensibilitzar els infants vers la diferència i evitar situacions de rebuig o d'aïllament social cap a ells.
Tots els participants estan drets i posats en rotllana i se’ls demana que s’ordenin per:
Es fa una reflexió sobre la tendència a classificar les persones en funció de determinades característiques i s’alerta que això pot ser negatiu perquè fa perdre de vista la persona en la seva totalitat. També es posen de manifest els diferents tipus d’intel·ligència i la tendència a sobrevalorar-ne un per damunt dels altres.
Es reflexiona sobre el fet que classificar estigmatitza, que el grau d’intel·ligència no és una classificació de persones, sinó d’un estat de salut i cal destacar que les persones no s’han de reduir a una característica, etc.
Els monitors poden fer una avaluació final de tot plegat i els participants poden explicar com s’han sentit.