Participants: Mínim dos i sense màxim.
Edats:
Mitjans (9 - 11 anys)
Espai: Un espai interior molt ampli o un espai exterior amb bona sonoritat.
Durada: De 10 a 20 minuts, més o menys.
Descripció:
Cançó, amb una part de dansa i de joc, on es treballa l'expressió corporal, la dramatització i l'imaginari.
Objectius per als monitors/es:
Objectius per als infants o joves:
Aquesta cançó l'hem de fer en un espai ampli, sense obstacles, on els nens i nenes puguin moure's i ballar lliurement.
Els hi fem fer una rotllana i els posem en situació: “Ha arribat el moment d'anar d'excursió! (Els hi fem fer les accions, imaginàriament. Ara posarem només uns exemples però podem afegir-ne tants com vulguem). Agafem les motxilles, que pesen molt, la càmera de fer fotografies i ens posem la gorra, perquè fa molt de sol. Per no cremar-nos pel sol, ens posem la crema solar pels braços, per les cames i per la cara. Tots estem a punt?”.
Cançó:
DO SOL
Un dia d'excursió anava a la muntanya
FA SOL DO
amb els meus amics.
SOL
Volia retratar tot allò que veia
FA DO
al llarg del camí.
(Fins aquí el ball i/o moviments han estat lliures. Se'ls pot posar en situació: “el camí fa molta pujada!”, “és un prat ple de flors i les aneu olorant”...)
FA
De sobte un esquirol
(Poden aparèixer animals del bosc, com un porc senglar, un pardalet... però també podem deixar anar la nostra imaginació i fer aparèixer d'altres personatges: una princesa, Superman, la caputxeta, Messi... A partir que es diu el nom de l'animal o del personatge. I els infants s'han de posar en el paper i interpretar-lo amb gestos i al ritme de la cançó.)
SOL
va aparèixer
DO SOL Lam
la foto fa “clic”
FA SOL
i així va sortir!
(Els nens i nenes fan una estàtua tot imitant l'animalet o personatge que ha dit l'animador o animadora. No es podran moure fins que torni a sonar la cançó. Es pot repetir les vegades que faci falta amb tants personatges com vulgueu.)
És una cançó per passar-ho molt bé durant l'execució, però un cop feta podem aprofitar per parlar de temes que es poden extreure. Per exemple:
-En moltes ocasions, i cada vegada més, trobem nens i nenes que no estan acostumats a fer excursions, i les poden trobar cansades i feixugues. És el moment de girar la truita i fer veure que no és del tot així.
-El valor de l'amistat. Com n'és de divertida una excursió amb els amics i amigues.
-Podem aprofitar per parlar d'animals. On viuen, què mengen, etc.