El contrabandista

El contrabandista
Autor: Oriol Pipó

Participants: A partir de 10 infants


Edats:
Mitjans (9 - 11 anys) - Grans (12 - 15 anys)


Espai: Preferiblement exterior, tot i que també es pot realitzar en un espai interior.


Durada: Depèn de l’acceptació que tinguin els infants al joc i les variants que puguem introduir.

Descripció:
Joc d’escalfament que ens pot servir per treballar la velocitat i l’estratègia.

Objectius

Per als monitors/es:

  • Desenvolupar habilitats motrius, en aquest cas el desplaçament.
  • Potenciar la cooperació i l’estratègia d’equip.

Per als infants:

  • Cooperar per assolir l’estratègia del grup.
  • Respectar els companys i normes del joc.

Material necessari

Un objecte petit que ens càpiga a la mà.

Introducció

És important exposar el joc amb els alumnes en rotllana perquè així pots tenir contacte visual amb tots els infants i poder saber si estant atents a l’explicació o no.

Organitzarem dos equips d’igual número, si som imparells un equip tindrà un component més. Un dels equips seran els contrabandistes, que portaran l’objecte o tresor, i l’altre seran els policies.

Col·locarem els dos equips als dos extrems de l’espai que disposem. En l’extrem dels policies marcarem un petit espai que serà l’objectiu dels contrabandistes.

Desenvolupament

Tots els contrabandistes portaran la mà tancada, així els policies no sabran qui porta el tresor. L’objectiu dels contrabandistes és arribar a l’espai marcat anteriorment sense que els policies els atrapin.

Si un policia atrapa un contrabandista, tots dos es queden immòbils. Si el contrabandista que porta el tresor arriba a l’objectiu: punt per aquell equip. En cas contrari (qui porta el tresor és atrapat) cap equip suma punt. Quan s’acaba la partida canvi de rols dels equips.

Recordem que un policia només pot atrapar a un contrabandista.

Avaluació

Finalitzarem l’activitat parlant amb els infants sobre si el joc ha anat com ells esperaven (així rebem feedback) i també com l’hem vist des de fora nosaltres, posant èmfasi en els objectius que ens havíem marcat inicialment.

També podem demanar als infants que pensin possibles variants que podem introduir en el joc.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: