Participants: Un grup de mínim de 10 o 12 persones. Per a adolescents o grups de monitors/es.
Edats:
Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys) - Monitors/es
Espai: Exterior i ampli
Durada: Mínim 30 minuts. Com la majoria de jocs de moviment, es poden jugar diverses partides.
Descripció:
Es tracta d’un joc mogut simple, ideal per a aquelles estones en què vulguem fer un parèntesi en les dinàmiques i reflexions o simplement jugar pel plaer de jugar.
Per als monitors/es:
Per als participants:
Aquest joc és ideal per fer-lo de campaments, ja que no es necessita material complementari. D’entrada pot semblar un joc molt senzill, potser massa, però una vegada us poseu a jugar ja veureu que els participants s’hi entreguen del tot i dona molt bon resultat, també per jugar entre monitores.
Es fan dos equips o tres, com preferim. Ens situem en un espai obert i en cada extrem, amb les sabates dels participants, es formen tants cercles com equips siguem, això seran les bases. A dins de cada base hi haurà una cantimplora transparent plena d’aigua i destapada. Seguidament, s’agafa una altra sabata que farà de pilota, amb l’avantatge que no es pot preveure el seu rebot a terra.
L’equip haurà d’aconseguir buidar l’ampolla de l’altre equip per tal de guanyar (cal tenir en compte que a partir de cert nivell ja no es pot buidar més, és recomanable fer una marca indicant a partir de quin nivell considerem que un equip ha perdut). Quan un membre té la sabata no pot avançar, només la pot passar, fins a arribar a la base del contrincant i tirar la sabata per tombar la cantimplora. Quan tomben la cantimplora, l’equip d’aquella base ha d’aixecar la cantimplora com més aviat millor per evitar que es vagi buidant (només pot entrar a la base una persona del propi equip i només pot fer-ho per aixecar la cantimplora).
L’equip a qui li acaben de tombar la cantimplora saca. Perd qui es quedi sense aigua a la cantimplora.
Si es fa amb grups de joves pot ser una bona oportunitat per iniciar-se en la darrera fase de l’activitat, que és l’avaluació. La faran com si ells haguessin preparat l’activitat, buscant aspectes per millorar i aspectes per mantenir.