Viatge per les emocions

Viatge per les emocions
Autor: Maria Àngels Armengol

Participants: Uns 25 infants de 12 a 16 anys


Edats:
Grans (12 - 15 anys)


Espai: A l'aire lliure (exterior)


Durada: Uns 30 minuts, al matí

Descripció:
Els joves viuen estressats per l’augment d’estímuls externs i s’observen canvis en la forma de relacionar-se. Es pretén proposar activitats per tal que els joves prenguin consciència del seu cos i treballar el llenguatge emocional amb la finalitat de dur a terme uns campaments en un ambient agradable.

Objectius

Objectius per als monitors/es:

  • Estar pendents de les inseguretats o limitacions dels adolescents.
  • Mostrar-se flexibles davant de qualsevol negació o obstacle a exterioritzar les emocions, per part dels joves.

Objectius per als infants:

  • Exterioritzar sentiments, emocions i neguits oralment.
  • Establir vincles amb els companys/es dels campaments.
  • Realitzar una obra d’art mural entre tots a l’exterior.

Material necessari

  • Música relaxant
  • Material fungible
  • Pintures
  • Pinzells

Introducció

El monitor/a, conjuntament amb els joves, iniciarà una conversa sobre les emocions, ja que estan en un bullici emocional. Es farà especial èmfasi en la necessitat de tenir un control corporal i una bona gestió de les emocions duran els campaments per tal que hi hagi un bon clima durant tots els dies que estaran convivint.

Desenvolupament

Els alumnes duran a terme activitats de consciència corporal o de gestió de les emocions a l’inici del matí, com a “bon dia”.

  • Pinzell gegant: consisteix a posar música relaxant i alliberar tensions del cap fins als peus imaginant-se que els pinta un pinzell.
  • L’arc de Sant Martí: exercici en el qual, amb una música relaxant, prendran consciència del seu cos.
  • Visualització de curtmetratges emocionals i posterior debat.
  • L’arbre de les emocions: dibuixem un arbre i anotarem a cada fulla quines emocions hem visualitzat en els companys.
  • Túnel dels sentiments: hem de representar sentiments i els companys els han d’endevinar.
  • Creem emoticones de les emocions: dibuixem les emoticones que expressen les emocions.
  • El dau de les emocions: hem d’explicar una situació que ens representi aquella emoció.
  • Entrevistes curioses: per parelles, demanem al company/a que expliqui algun conflicte que han tingut en alguns campaments anteriors i com l’han gestionat.
  • Sentiments robats: els i les adolescents, per grups, han de buscar els codis QR que representen les emocions.
  • Realització d’una obra d’art mural a l’exterior: els joves dibuixen en una paret de l’exterior un dibuix que pintaran conjuntament.

Avaluació

Els joves, conjuntament amb el monitor/a, realitzen una assemblea i valoren què els ha semblat dedicar cada dia una estona a tenir de consciència d’ells mateixos i un moment de calma per iniciar el dia.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: