Concurs de crits

Concurs de crits
Autor: Maria Besora i Barti

Participants: Infants i joves de totes les edats


Edats:
Petits (4 - 8 anys) - Mitjans (9 - 11 anys) - Grans (12 - 15 anys) - Joves (16 - 18 anys) - Monitors/es


Espai: Espai gran a l’aire lliure


Durada: 45 minuts

Descripció:
Joc de dos equips en el qual aconsegueix l’objectiu qui més crida.

Objectius

Per als monitors/es:

  • Analitzar l’estat i la gestió emocional del grup.

  • Observar com es viuen les tensions i si es poden alliberar amb facilitat.

Per als infants o joves:

  • Alliberar tensions.

  • Prendre consciència del propi cos i de les necessitats emocionals d’un/a mateix/a.

  • Experimentar amb l’expressió sonora.

  • Passar-ho bé.


Material necessari

No es necessita material.

Introducció

Sovint tendim a creure que els adults són els únics que pateixen estrès i necessiten atenció emocional per gestionar les tensions, però tots i totes acumulem tensions en algun moment. Els infants i joves, de fet, també viuen situacions de tensió que —si no es resolen— poden bloquejar molts aspectes emocionals. Aquest és un joc per passar-ho bé i aprofitar per alliberar el cos de tensions.

Desenvolupament

Farem dos equips i ens posarem en línia horitzontal, encarats a uns 5 metres de distància. Algú del primer equip sortirà de la fila per posar-se a l’altra banda de l’equip contrari (quedarà sol). Aleshores, haurà de cridar una paraula (li pot dir el monitor o no), amb l’objectiu que el seu equip el senti i l’entengui. Però no serà fàcil, perquè l’equip contrari estarà al mig cridant amb totes les seves forces per evitar que ho aconsegueixin.

L’objectiu és que l’equip que escolta entengui quina paraula està dient el company del mateix equip, que està sol cridant des de l’altra banda. Donarem tres oportunitats per cridar la paraula i comptarem un punt si l’han endevinat. Ho podem repetir tres vegades amb diferents paraules i després invertirem els rols de l’equip. Guanya qui ha entès més paraules.

Hem de vigilar de no quedar afònics, per això podem començar amb algun exercici de veu que busqui treure tot l’aire des de la panxa i no des del coll. Podem adaptar el joc a les diferents situacions que ens trobem: espai, metres de distància, paraules que utilitzem per cridar, etcètera.

Avaluació

Com s’han expressat els infants i joves? Han seguit les indicacions o els costava posar-se a cridar? L’actitud dels/les participants diu molt del seu estat d’ànim i com es troba d’alliberat o tensat el seu cos. Cal avaluar si s’ha aconseguit arribar al desbloqueig o s’han quedat sense cridar i emocionar-se, en quin estat s’ha quedat el grup després del joc o si hi ha un ambient més rialler i relaxat.

Editat per:

En conveni amb:

Amb la col·laboració de: