Participants: De 15 a 20 infants
Edats:
Petits (4 - 8 anys)
Espai: Interior / exterior
Durada: 1h 30 min
Descripció:
Es realitzaran tres jocs competitius i el grup guanyador de cada prova s’emportarà la imatge d’un aliment. Al final del joc s’ajuntaran les tres imatges i es descobrirà l’esmorzar saludable.
Es presentarà una cartolina amb el títol: Què s’ha d’esmorzar? A continuació, els infants hauran de dibuixar en un full en blanc el que esmorzen cada matí a casa i a l’escola.
Es faran tres grups d’infants de 5 a 7 nens cadascun. A continuació, es realitzaran les tres proves:
1. Relleus: Els nens hauran d’anar corrents cap el monitor (situat a 10 m d’ells) i anomenar-li, cadascun d’ells, una peça de fruita. Al cap d’una estona, farem el recompte de paraules escrites (no repetides). L’equip que en tingui més guanyarà una imatge: els cereals (pa, cereals d’esmorzar, galetes, etc.).
2. Joc del telèfon: Un nen s’inventarà una paraula i li haurà de dir al del costat. Així fins arribar a l’últim nen, que haurà de dir en veu alta el que hagi sentit. Finalment, es comptaran les paraules que hagin arribat correctes a l’últim nen. L’equip que més paraules hagi aconseguit guanyarà el segon dibuix: els làctics (llet, iogurt, formatges, etc.).
3. Xarxa tròfica: Cada grup té un terreny marcat. Els integrants del grup estaran situats en forma de triangle. Un grup haurà d’atrapar els de la dreta, però vigilant, perquè els de l’esquerra els poden agafar. L’equip que tingui menys infants agafats guanyarà la tercera imatge: la fruita (pomes, peres, raïm, plàtan, etc.).
Seurem tots a terra i cada grup enganxarà a la cartolina la imatge que hagi guanyat. Així haurem descobert que, per tenir energia durant tot el matí, hem de prendre aquests tres grups d’aliments.
Cada nen explicarà el que haurà dibuixat a l’inici, i haurà de dir si ha fet l’esmorzar correcte o no. A continuació, enganxarà el seu dibuix en una cartolina gran i entre tots haurem construït un mural.