Participants: Entre 20 i 25 participants
Edats:
Joves (16 - 18 anys)
Espai: Interior
Durada: 1 hora
Descripció:
A partir de la cançó Pol Petit reflexionar al voltant de la paradigmàtica situació que viuen avui en dia els infants de la nostra societat que ocupen el seu temps lliure amb infinitat d’activitats extraescolars.
Escoltar la cançó d’en Pol Petit. Podem fer-ho a través d’una reproducció amb CD o si algú domina la guitarra, a través de la interpretació d’aquesta. Entregar a cada participant un full amb la cançó. Cantar-la i aprendre-la.
La lletra és la següent:
POL PETIT (N’GAI N’GAI)
[Do][Fa]
[Do][Fa]
[Do]Dies fets d'angoixa
[Fa]carrers plens de [Do]por
[Fa]gent sense espe[Do]rança
[Rem]ciutats sense [Sol]cor
[Do]nens petits que creixen
[Mi]amb el cor gla[Lam]çat
[Fa]son joguines
[Sol]que els grans hem tren[Do]cat
Ei [Fa]Pol petit a[Sol]gafa la gui[Do]tarra cada [Lam]nit
surt [Fa]al carrer i [Sol]canta una can[Do]çó
Canta ben fort i digues la veritat sense cap por
Ei Pol petit també cantaré jo.
Et diran que les guitarres
et diran que les cançons
son només per divertir-te
i que no has de buscar raons
Però no deixis que t'enganyin
qui diu això no et vol bé
cal que surtis
a cantar al carrer
Ei Pol petit …
Ei Pol petit …
Ei Pol petit també cantaré jo.
Pol [Fa]petit[Sol], Pol pe[Do]tit…[Lam]
Ei Pol petit també cantaré jo.
Pol petit. Barres i Birres (1992) Jordi Bastard
Un cop cantada demanarem als participants què explica la lletra. Extraurem l’informació més objectiva possible
Després individualment reflexionaran al llarg de 6 minuts sobre el sentit de la lletra anotant en un full aquelles idees que se’ls hagi acudit.
Posteriorment, fent grups de 4/5 persones, comentaran durant 6 minuts les idees que han recollit, intentant extreure conclusions més àmplies i oferint matisos.
Exposarem al gran grup aquelles idees o punts de vista per grups, respectant-ne les explicacions.
En aquest punt els monitors/es hauran de guiar un debat on cada participant pugi expressar-se lliurement a partir de les idees que han sortit.
Poden incitar-los preguntant:
O també utilitzar el recurs de copsar algunes de les idees expressades per el grups i pregunta’ls-hi. Per què creieu això que heu dit ....?
Una bona idea seria que algun participant realitzi la tasca de secretariat. Consistirà en anar anotant en un full totes aquelles idees que resultin interessants. Per tancar el debat, aquesta persona exposa totes les idees que han sortit. Això servirà per a que tothom tingui consciència de totes les aportacions que s’han fet i millori la satisfacció general.
En aquesta activitat avaluarem el grau de participació i sobretot l’ús correcte de les competències necessàries per a realitzar un debat.
Veurem si hem assolit els objectius plantejats en l’activitat.
És ideal per a joves que tinguin perspectiva d'arribar a ser monitors/es.